Ga naar inhoud

Rekenmodule maken


De Hulk

Aanbevolen berichten

Rekenmodule

Kan iemand van de leden een bestand maken dat downloadbaar is. Het gaat om het volgende. Bij een Koopsom Garantie Polis ontvang je aan het eind van de looptijd het zogenaamde expiratiebedrag en daar moet je dan een lijfrente voor aankopen.

Het expiratiebedrag leg je in op een spaarrekening en je leent dus dit bedrag aan de bank. De bank keert het expiratiebedrag + rente uit in een aantal afgesproken maanden en rentepercentage. Afronding mag niet, want de bank moet zich ook verantwoorden en als ik 1000,50 euro inleg dan rondt de bank dit ook niet af. Het is het te vergelijken met een annuïteit.

Dit zijn de variabelen.

1. Het expiratiebedrag of inleg

2. De klantrente per jaar (2 cijfers achter de komma) bijvoorbeeld 4,80%

3. Het aantal maanden van de looptijd (meestal 1-360mnd)

Heb je deze gegevens dan kun je uitrekenen, hoeveel de uitkering per maand is.

Voorbeeld van een uitkomst van een rekenmodule, ik geef de werkelijke cijfers die ik op papier heb staan.

Klantrente per jaar 4,80%

Aantal maanden 360

Inleg euro 8.141,43

Uitbetaling per maand 42,72

Is per jaar 512,58 ??? Dit laatste begrijp ik niet, want 12 x 42,72 = 512,64

Maar misschien dat jullie wel weten hoe dit komt. Wie kan en wil zo'n rekenmodule voor mij maken.

Heb je antwoorden, zoals ik weet wel hoe dit moet, maar ik heb geen tijd, ik begrijp het niet helemaal etc. etc. dan gelieve niet te reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.