Ga naar inhoud

SSD omvormen tot externe HD


Rudymol

Aanbevolen berichten

Beste,

 

ik had een Macbook Air 13 inch , midden 2009, die stuk is gegaan.  Ik heb de HD eruit gehaald en zou deze willen gebruiken als externe HD. Het betreft een ssd 128 Gb , 1,8 inch Sata Lif. Ik vermoed dat ik eerst een omvormer moet kopen om deze te kunnen gebruiken in een 2,5 inch behuizing. Als je op internet de verschillende omvormers bekijkt moet je vaststellen dat er zoveel verschillende modellen en aansluitingen zijn dat je van de wijs geraakt.  Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan vertellen wat er juist dient gekocht te worden om deze ssd schijf te kunnen gebruiken als externe HD. Groeten, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

In een macbook Air 13" van mid 2009 zit normaal gezien een standaard SATA harde schijf dus deze zou moeten passen in een 2.5" externe harde schijf behuizing.

Vergelijk het even met de volgende foto:

1168599700.jpg
Het kan zijn dat ik mis ben of dat de harde schijf misschien ooit veranderd is.
Voor andere aansluitingen een adapter gebruiken lukt meestal niet aangezien er niet genoeg plaats is in een externe hdd behuizing.

Ik hoop dat ik je hiermee verder help :)

 

Mvg,

Tim - Restore-IT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.