Ga naar inhoud

windows instellingen


Buzzboy1975

Aanbevolen berichten

Ja, dat kan zo:

  • Beveilig uw account met een wachtwoord zodat ze niet meer op uw account kunnen inloggen.
  • Maak een nieuwe Lokale Standaard account aan voor de kinderen. Deze heeft geen administrator rechten. Ze kunnen alle bestaande programma's gewoon gebruiken en ook het internet gebruiken.

https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1937-windows-10-hoe-lokaal-account-toevoegen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo droske,dank voor uw antwoord hoor,de pc is van een 12 jarig kind zelf die ik wil beschermen tegen toegang tot alle instellingen is deze optie dan wel handig ?

ik hoopte dat er iets van software bestond wat ervoor zorgt dat hij alleen kan internetten en spellen instaleren en niet rommelen met de settings.

 

mvg   buzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Buzzboy1975 zei:

de pc is van een 12 jarig kind zelf die ik wil beschermen tegen toegang tot alle instellingen is deze optie dan wel handig ?

Ik zie geen probleem. De account met administrator rechten is dan enkel voor u toegankelijk zodat je regelmatig de nodige updates en de nodige software aanpassingen kunt doen.

 

10 minuten geleden, Buzzboy1975 zei:

k hoopte dat er iets van software bestond wat ervoor zorgt dat hij alleen kan internetten en spellen instaleren en niet rommelen met de settings.

Ja die bestaan. Ik heb deze zomer de volgende programma's onder Windows 10 getest:

  1. Reboot Restore Rx Pro: Betalend programma. Leek veelbelovend maar  is zeer onstabiel. Het draait Windows 10 in de prak.
  2. Toolwiz Time Freez: Gratis programma. Beperkte instellingen. Ik heb het weerhouden. De reden ben ik vergeten.
  3. Shadow Defender 1.4.0.665: Betalend programma. Zeer stabiel, ook onder Windows 10. Een plezier om mee te werken.

Deze programma's kunnen zodanig ingesteld worden dat het systeem bij het afsluiten terug wordt gezet naar de situatie zoals die bij de opstart was. Er kunnen mappen en bestanden aan een uitzonderingen lijst toegevoegd worden zodat de doorgevoerde wijzigingen bij het afsluiten van de pc behouden blijven. Denk bv maar aan de e-mail bestanden als je met een POP3 account zou werken in je mail programma. Jongeren weken echter vaak met gmail of outlook.com en dan is er geen probleem. Er  zijn wel problemen met Windows update. Om niet telkens voor niks dezelfde updates te laten uitvoeren kun je Windows update beter uitschakelen en zo nu en dan middels je wachtwoord (niet gekend door de kinderen) naar de instellingen van het programma gaan om het even uit te schakelen en tijdens die periode de updates uitvoeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik over een Nederlandstalige taalmodule beschik van Shadow Defender. Ik heb die zelf gemaakt.

Ik heb er ook een handleiding voor geschreven. Je mag ze hebben als je het programma zou aankopen.

 

Shadow Defender is een gebruiksvriendelijke beveiligingsoplossing (voor Windows-besturingssystemen) die uw pc / laptop beschermt tegen kwaadaardige activiteiten en ongewenste veranderingen.

Shadow Defender kan uw systeem uitvoeren in een virtuele omgeving genaamd 'Shadow Mode' (Herstel Mode). 'Shadow Mode' leid alle systeemwijziging af naar een virtuele omgeving zonder verandering in uw echte omgeving. Als u kwaadaardige activiteiten en / of ongewenste wijzigingen ondervindt, voer een herstart uit om uw systeem terug te laten keren naar de oorspronkelijke staat, alsof er niets is gebeurd.

Met Shadow Defender heeft u de flexibiliteit om te specificeren welke bestanden en mappen permanent worden opgeslagen in de echte omgeving. Dit zorgt er voor dat deze belangrijke bestanden en mappen worden bewaard na een herstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.