Ga naar inhoud

Uit slaapstand halen met bepaalde knoppencombinatie


edwinwel

Aanbevolen berichten

Ik heb een nas in mijn netwerk waar ik vaak films en series vanaf kijk. dit doe ik met plex. nu zit het zo dat ik mijn surround systeem direct aan mijn pc gekoppeld heb via de HDMI uitgang van mijn videokaart. deze geeft ook al het geluid (Dolby, DTS) passthrough door aan mijn surround versterker. in het verleden had ik een media player die contact legde met mijn nas maar dit leverde allemaal problemen op met audio en video codecs dus dit is voor mij de beste opzet. ik heb bij mijn computer een monitor staan, een bedraad toetsenbord en een draadloze muis. mijn tv is aangesloten als tweede scherm (videokaart kan vier schermen tegelijk aansturen). bij mijn tv heb ik ook een draadloze muis liggen maar geen toetsenbord. nu heb ik het zo ingesteld op mijn pc dat alleen mijn toetsenbord de pc uit slaapstand mag halen. het is namelijk heel irritant bij een muis dat ook maar door de minste aanraking mijn pc al uit slaapstand komt. mijn tweede muis heeft nog vrije knoppen over. kan ik het ook ergens zo instellen in windows of wellicht met een programma ofzo dat ik met een van die knoppen windows kan laten ontwaken maar dat hij dus niet met beweging ontwaakt. het is een logitech mx anywhere 2 muis. ik kan ook toetsenbord sneltoetsen toewijzen aan bepaalde knoppen dus misschien als ik op mijn toetsenbord een knoppencombinatie kan maken en deze vervolgens toewijs aan een knop op mijn muis dat dit ook zou werken, maar ook om dit te doen kan ik nergens vinden hoe dit zou moeten. weten jullie misschien een oplossing??? 

aangepast door edwinwel
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.