Ga naar inhoud

ASUS laptop start niet door (logo ASUS blijft staan)


Zolex

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een ASUS laptop (X751MA) staan die niet meer opstart (Logo van ASUS blijft op beeld staan). Ik heb al vanalles geprobeerd (batterij afkoppelen en powerknop 1 minuut inhouden, CMOS batterij vervangen, enz...)

Ik geraak zelfs niet in het BIOS-scherm (dmv F2, F10, ALT+F2, enz ...) in te houden.

Iemand een idee wat het nog kan zijn ? Ik zelf denk aan een slechte geheugenlat, moederbord defect of cpu defect. De harde schijf enzo werkt nog prime als ik deze aan een andere pc hang.

 

Grtz,

Zolex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een handleiding: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/manual/2/2/7/9/9200000035529722.pdf

 

Bij aankoop stond er Windows 8.1 op. We weten echter niet of er een uograde naar Windows 10 is uitgevoerd geweest.

Voor deze pc verschaft F2 toegang tot de BIOS. Deze toets indrukken (tokkelen) zodra het ASUS logo verschijnt.

 

Verwijder de batterij en werk enkel via netstroom.

Probeer nog eens in de BIOS te geraken.

Als dat lukt, ga dan naar het tabblad Boot. Fast Boot moet Enabled staan en Launch CSM moet Disabled staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op pagina 91 van de handleiding kun je lezen hoe je door op F9 te tokkelen tijdens het opstarten naar de geavanceerde opstartopties kunt gaan.

Als dat niet lukt probeer dan eens het volgende:

Als je over een installatie dvd of usb stick van om het even welke Windows versie beschikt, probeer daar eens mee op te starten. Ik ben benieuwd of dat lukt.

Als dat lukt onderbreek je de installatie.

aangepast door droske
Taaltoutje hersteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.