Ga naar inhoud

kapotte harde schijf


Gerard Brand

Aanbevolen berichten

Mijne Heren,

Mijn oude PC heeft het een maand geleden begeven was 12 jaar oud met windows vista.De conclusie was de harde schijf is kapot.Hij starte ook niet op.De pc mee naar huis genomen en toen kwam ik op het idee om de harde schijf te verwijderen en te proberen er nog data af te halen.Het is een sata schijf van 500 gb die in twee delen is gesplitst.IK heb toen een kabel met voeding gekocjht en die aangesloten met een usb naar mijn andere pc (laptop) Nu de schijf loopt heel netjes kraakt op piept niet.Doch als ik in de laptop kijk zie ik staan lokale schijf D en lokale schijf G.Ga ik die benaderen dan gaat er een groene balk lopen en komt er te staan zo klaar.Doch er gebeurt verder niets.Klik ik op een van de delen D of G dan komt er keurig een lijst met uitvouwen ect.Klik ik dan echter eigenschappen aan met rechts dan verdijnt dit geheel en ziek ik niets meer.Is nu de schijf echt helemaal kapot of kan ik nog iets anders doen.Kijk ik bv in verkenner dan wordt het beeld onscherp en loopt alles vast.Dus echt hoopvol lijkt het me niet. Maar ik ben tens slotte maar een grote leek.

Is er niog hoop ???

 

 

vriendelijke groet,

 

Gerard Brand

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Gerard Brand zei:

en toen kwam ik op het idee om de harde schijf te verwijderen en te proberen er nog data af te halen.

Dat is allemaal niet nodig als je regelmatig een back-up maakt zoals ieder computergebruiker dat hoort te doen. Zie mijn onderschrift.

 

Omdat je dat niet gedaan hebt zit je nu met de gevolgen hé.

Probeer echter dit eens:

 

Ga aan de slag met het gratis programma Recuva.

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/recuva-fotos-bestanden-terugvinden-bestandsherstel

 

Opgelet: Sla het gevondene niet op dezelfde partitie op dan waar het heeft gestaan want dan overschrijf  je mogelijk het gevondene en kun je het niet recupereren.

Dus eerst elders opslaan en na afloop van de procedure kun je de gevonden bestanden terug zetten waar je ze hebben wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van Kweezie Wabbit:

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.