Ga naar inhoud

Dell Atitude E6410 laadt niet meer op


Elkedage

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop Dell atitude E6410  welke niet meer oplaad. De batterij is nog in goede staat en voor 72% geladen, ook het lampje van de batterijlading op de laptop brandt niet meer. Heb al in apparaatsysteem de  stuurapparaten bijgewerkt maar helpt allemaal niets. Laptop heeft wel maand niet aangestaan en daarna alle updates gedaan in windows. Wie heeft hier ervaring in.

 

Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Elkedage zei:

Ik heb een laptop Dell atitude E6410  welke niet meer oplaad.

Ben je wel zeker dat die niet meer oplaadt?

 

23 minuten geleden, Elkedage zei:

Heb al in apparaatsysteem de  stuurapparaten bijgewerkt maar helpt allemaal niets. Laptop heeft wel maand niet aangestaan en daarna alle updates gedaan in windows.

En de batterij zou na al die bewerkingen nog voor 72% geladen zijn alhoewel je denkt dat die niet meer geladen wordt.

Mogelijk moet de batterij opnieuw gekalibreerd worden.

 

Test de "lader" eens met verwijderde batterij. Werkt de pc dan nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk eens met de laptop enkel op batterij en tot deze helemaal leeg is.

Laad dan de batterij volledig op zonder de laptop te gebruiken. Kijk eens na of ze voor 100% geladen wordt.

Werk nog eens een tweede maal enkel op batterij totdat de pc wordt uitgeschakeld.

Laad dan de batterij volledig op zonder de laptop te gebruiken. Kijk eens na of ze voor 100% geladen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske, Het probleem is juist dat hij niet meer oplaad! Ik heb de pc aan laten staan op batterij tot die leeg was op 2% na daarna de lader aangesloten maar dan gebeurd er niets meer. Kan het zijn dat de later wel stroom levert (want dat doet hij) maar dat hij niet de batterij zelf laad of wordt dit door de pc zelf geregeld?

MVG Elke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske, wat verlegen moet ik eerlijkshalve bekennen dat het mijn eigen fout was :-(   Had eerder een HP laptop die kapot was weggedaan en de lader in de tas bij de Dell pc gestoken. Wat is er gebeurd: natuurlijk de verkeerde lader aangesloten op de pc en die werkte daar wel op maar laadde die niet op, na alles zowat geprobeerd en getest te hebben besloot ik de PC terug in de tas te stoppen en wat vond ik,juist de DELL lader en die werkt natuurlijk wel :-) , Sorry voor al de moeite die u deed door mijn onnozele schuld.  Maar echt bedankt voor het meedenken en heb er zelf natuurlijk ook wat van geleerd. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.