Ga naar inhoud

Userform data/variabele verkeer


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben met een aardig excel stukje bezig waar ik hier in dit forum al de nodige hulp bij heb gekregen (met dank aan grote Woef).

Nu zoek ik nog een oplossing waar vast een paar knappe koppen al mee bezig zijn, maar ik wil het zelf leren en begrijpen.

Hopelijk wil iemand het mij uitleggen, bij voorkeur aan de hand van een voorbeeld.

 

Het probleem voorbeeld;

   Ik heb een userform met bijvoorbeeld 3 text vakken.

   Textvak 1 daar moet een waarde in komen uit cel "B3".

   Textvak 2 daar moet een variabele in komen uit cel "D5" of "D6" afhankelijk waar op dat moment een "A" in staat. (Slechts een voorbeeld idee).

   Textvak 3 daar voer ik een cijferwaarde in en deze moet dan in cel "B6" komen.

 

Is er iemand die dit begrijpend uit kan leggen, diverse voorbeelden via Google helpen mij niet echt verder en werken bij mij ook niet.

 

B.v.d. Groetjes Cor

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kunst is altijd als je iets wilt vragen om deze begrijpend voor een ander over te brengen.

Is inderdaad best een kunst, bijna niemand lukt dat in 1 keer.

Je ziet je fout pas als je een antwoord krijg. ;-)

 

Wat ik bedoeelde;

   Textvak 1 is oke.

   Textvak 2 Nee. Als er in D5 een "A" staat moet er in info 2 het celnummer "D5" komen te staan. Maar als de "A" in "D6" staat moet er "D6" komen te staan.

   Dus niet dmv de knopjes, het moet automatisch gaan.

   Textvak 3 is oke.

 

Alleen is het voor mij de kunst om het hoe/wat en waarom te begrijpen, zogezegd het stappen plan.

Hopelijk niet teveel gevraagd, probeer de logica te vinden om het zelf te kunnen maken.

Op het web vind je vele voorbeelden maar weinig uitleg.

Waar komt b.v.b. die T_03 vandaan in de vba code?

 

Gr. Cor

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Grote Woef,

 

Koste me best wat moeite om de (on)logica te vinden.

een stappenplan was misschien makkelijker geweest.

Nu heb ik nog twee vraagjes.

1 Hoe krijg ik bij opstarten van het userform de cursor standaard in een bepaald vak, in jouw voorbeeld T_03 waar de waarde ingevuld moet worden?

2 Hoe krijg ik het voor elkaar dat als de Enter toets gebruikt wordt dit hetzelfde is als de knop Invullen inclusief Sluiten?

 

B.v.d.

Gr. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Cor-Assa zei:

Beste Grote Woef,

 

Koste me best wat moeite om de (on)logica te vinden.

een stappenplan was misschien makkelijker geweest.

Nu heb ik nog twee vraagjes.

1 Hoe krijg ik bij opstarten van het userform de cursor standaard in een bepaald vak, in jouw voorbeeld T_03 waar de waarde ingevuld moet worden?

2 Hoe krijg ik het voor elkaar dat als de Enter toets gebruikt wordt dit hetzelfde is als de knop Invullen inclusief Sluiten?

3 Hoe krijg ik de waarde uit 2 cellen onder elkaar in een userform textfeld? v.b. Jan Klaasen en daar onder Poppenlaststraat 1

B.v.d.

Gr. Cor Assa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.