Ga naar inhoud

Zwakke batterij HP Envy convertible?


Jerser

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Ik zit met een vraagje omtrent de batterij van m'n laptop (welke ik sinds begin september heb en waarvan na 4 maanden het moederbord al vervangen moest worden). Sinds het begin loopt deze namelijk erg snel leeg. Zelfs op spaarmodus houdt hij het misschien max. 2,5u uit en dit terwijl ik heel basic dingen doe zoals surfen, muziek luisteren en werken in Word. Op zich lijkt me dit nog enigszins normaal, maar wat ik minder normaal vond, was dat de batterij helemaal leeg was nadat ik er 1 week in deze paasvakantie niet mee gewerkt heb. Van +- 80% naar werkelijk 0% in 1 week doet me toch de wenkbrauwen fronsen...

Is er hier iets aan de hand of niet? En kan ik nog maatregelen nemen om m'n batterij te sparen, zonder al te veel te moeten inboeten op kwaliteit en snelheid?

 

Met vriendelijke groeten

 

Jerser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aanschaf van een nieuwe laptop of batterij wordt deze laatste vaak niet op de juiste manier in gebruik genomen.

Dat wil zeggen dat je de batterij 2 tot 3 maal na elkaar helemaal moet opladen en daarna, zonder dat de stroomadapter is aangesloten, moet gebruiken totdat de pc zichzelf afsluit wegens laag accuvolume.

 

Lees ook DIT eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, leuk dat HP daarover een handleiding had bijgevoegd ... Om het met heldere termen te zeggen: vanaf het begin heb ik m'n batterij gedeeltelijk naar de vaantjes geholpen?

 

Die troubleshooter voer ik zo snel mogelijk uit! Alvast bedankt voor jouw tip. Die neem ik mee naar toekomstige laptops!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jerser zei:

Oké, leuk dat HP daarover een handleiding had bijgevoegd ...

Bij elke computer is een handleiding aanwezig. tegenwoordig is die meestal digitaal en vindt je die terug op je pc.

Ga in uw geval maar eens naar de map HP in de programmalijst van je startmenu. Volgens mij tref je daar de handleiding aan.

Van Medion weet ik dat ze nog altijd een "papieren" handleiding mee leveren.

Helaas leest bijna niemand de handleidingen omdat men denkt alles te weten en te kennen... totdat het te laat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.