Ga naar inhoud

toevoegen en aanpassen van rijen via VBA+combi en opslaan van data in aparte tabel


sebastiaan
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik probeer voor mijn stage een excel bestand te maken die met userforms samenwerkt waardoor de onderhoud van de UV installaties in gebied 1-8 en in gebied 9-12 en in gebied 13-16 bijgehouden kan worden.
Het bijhouden van de onderhoud werkt doordat de werknemers in de userforms onder de optie nieuw een onderhoud beurt kunnen toevoegen aan de tabellen.
Elke aparte afdeling heeft zijn eigen userform die elk de informatie per UV lamp nummer apart opslaat in de daarbij horende tabel.
Daarnaast kan je ook de informatie aanpassen via de bewerken optie als je daarop klikt moet je eerst een wachtwoord invoegen naam: Admin ww: 1234
de bedoeling is dat de optie van het bewerken van de informatie in de hoofd tabbelen op de sheet main aanpast en dat het gebeurt bij de tabel die bij de userform hoort op de main sheet.

samengevat 
Elke afdeling heeft userforms die daarbij horen.
De sheet indeling is dat in de Main sheet de hoofd tabellen staan per afdeling.
En dat de nieuwe informatie word toegevoegd in afdeling bijhorende lampnummer sheets.
Elke lampnummer sheet heeft 3 tabellen een tabel voor elke afdeling waar in elke melding voor dat bijhorende lampnummer in de bijhorende afdeling wordt toegevoegd.
Vanuit de lampnummer sheets word de informatie met berekeningen toegevoegd naar de Main sheet.

inlog gegevens: naam: Admin ww: 1234

de tabbellen van de afdelingen zijn elk gekleurd:
1-8 blouw
9-12 oranje
13-16 groen

ik heb vanaf de Main sheet tot lampnummer 8 de sheets uitgewerkt en ik heb ook op de Main sheet de hoofd tabellen staan met de juiste aantal Lampnummers per afdeling




mijn vraag is wat de code is om de juiste tabel op de Main sheet te koppelen met de combibox van de eerste userform per afdeling userform: Program1_8 en Program9_12 en Program13_16
de code voor Program1_8 had VenA ingevuld als oplossing voor mijn vorige vraag die ik gisteren op dit forum gepost had maar ik ben er niet uit gekomen hoe ik die code moet aanpassen om het werkend te maken voor de andere genoemde userforms.

ook snap ik niet welke code ik nodig zou hebben om het mogelijk te maken dat de nieuw userform: Program1_81 en Program9_121 en Program13_161 werkt en dat elke nieuwe entry word toegevoegd in de bijhorende afdeling bij de bijhorende lampnummer sheet. 
en ook de code hoe ik het mogelijk kan maken zodat je met de bewerk userform: Program1_83 en Program9_123 en Program13_163 de informatie in in de tabellen van de Main sheet kan aanpassen en ook kan opslaan bij de juiste tabel die behoort tot de afdeling in de Main sheet.

Dat waren mijn vragen ik weet dat het een hoop text is en ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt.

^^stel gerust vragen als er iets niet duidelijk is uit die rotzooi hierboven :p ^^

groeten,

Sebastiaan

UV filter onderhoud 1-8 & 9-12 & 13-16.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...