Ga naar inhoud

Herstelpunten


vicvanhouche

Aanbevolen berichten

Bij het maken van een systeem back-up (image), na de herinstallatie van mijn windows10 en her instelling van bijkomende programma's, werden ook 2 herstelpunten gemaakt met een zelfde datum-tijdstip , met naam: Herstelpunt Systeemkopie type Back-up en Herstelpunt Automatisch type Systeem.

Later bij een eventuele herstelling mits terug plaatsen van een herstelpunt welk moet dan gekozen worden ? Wat is in feite de bedoeling van beide herstelpunten ? En indien beide nodig zijn hoe kan men voorkomen dat ze verdwijnen als de  ingestelde limiet beschikbare ruimte bereikt wordt ?

Groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vicvanhouche zei:

na de herinstallatie van mijn windows10 en her instelling van bijkomende programma's, werden ook 2 herstelpunten gemaakt met een zelfde datum-tijdstip , met naam: Herstelpunt Systeemkopie type Back-up en Herstelpunt Automatisch type Systeem.

Dat kan niet. Er is altijd een verschil in tijdstip.

 

2 uren geleden, vicvanhouche zei:

Later bij een eventuele herstelling mits terug plaatsen van een herstelpunt welk moet dan gekozen worden ?

Laat me beginnen met te zeggen dat je best niet te veel gebruik maakt van systeemherstel. Gebruik het enkel in uitzonderlijke gevallen, zo niet riskeer je dat systeemherstel in de knoei gaat geraken.

Men kan van een systeemherstelpunt gebruik maken wanneer je systeem om één of andere reden in de fout is gegaan. Het is belangrijk dat je weet wanneer het probleem zich precies is beginnen voordoen (datum en tijd). Dat biedt u de mogelijkheid een systeemherstelpunt te kiezen van een datum en tijd die net iets ouder is dan het tijdstip waarop het probleem zich is gaan voordoen.

 

2 uren geleden, vicvanhouche zei:

En indien beide nodig zijn hoe kan men voorkomen dat ze verdwijnen als de  ingestelde limiet beschikbare ruimte bereikt wordt ? 

Dat kun je voorkomen door andere systeemherstelpunten tijdig te verwijderen. Dat is tenminste de theorie. Echter, systeemherstelpunten verliezen na verloop van tijd gewoon hun waarde hé.

Stel je simpel maar even voor dat je volgende maand een bepaald programma installeert en dat die installatie tot problemen lijdt en dat enkel systeemherstel nog je reddingsboei blijkt te zijn. Het is logisch dat je dan een herstelpunt kies dat recenter is dan de herstelpunten die je nu blijkt te willen behouden. Deze laatste zijn dan van geen enkele waarde meer, tenzij je over geen andere herstelpunten beschikt. Vandaar dat het verstandig is eigenhandig een systeemherstelpunt aan te maken voorafgaand aan belangrijke ingrepen in je systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske

Kennis genomen van je adviezen en ga daar zeker rekening mee houden.

i.v.m. Dat kan niet. Er is altijd een verschil in tijdstip  Zie Printscreens  Tijdens de verschillende stappen bij het terugzetten van een herstelpunt  kreeg ik  o.a.  Knipsel 1, na aanvinken meerdere herstelpunten kwam  knipsel waar wel degelijk boven aan 2herstelpnten staan met een zelfde datum tijstip , met verschillende benaming en type! Terinfo: hierna het terugzetten geannuleerd.

Vandaar het eerste deel van mijn vraag.

Knipsel.PNG

Knipsel1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit eerder heb ik twee systeemherstelpunten met dezelfde datum en tijd waargenomen. Heel vreemd dat dit toch mogelijk blijkt te zijn. Wellicht zijn de tijdsverschillen zo klein geweest dat ze na afronding gelijkgesteld zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske

Het is wel eigenaardig dat het Herstelpunt Systeemkopie Type Backup enkel zichtbaar wordt na aanvinken  van Meer herstelpunten weergeven ! En blijf ik me afvragen wat is het verschil tussen beide en wat is de bedoeling ervan ?

Heb nog geen manier gevonden om een herstelpunt te openen om na te gaan wat de inhoud is! Heb gelezen dat herstelpunten opgeslagen worden in een map System volume information ? Welke echter niet te openen is en  bij iedere harde schijf of partitie voorkomt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, vicvanhouche zei:

Het is wel eigenaardig dat het Herstelpunt Systeemkopie Type Backup enkel zichtbaar wordt na aanvinken  van Meer herstelpunten weergeven !

Dat komt omdat dit te maken heeft met de systeem back-up die je blijkbaar met Windows back-up gemaakt hebt en NIET met een extern back-up programma.

 

4 uren geleden, vicvanhouche zei:

Heb nog geen manier gevonden om een herstelpunt te openen om na te gaan wat de inhoud is!

Dat heeft ook totaal geen zin!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.