Ga naar inhoud

Facebook omzeilt browsers die trackingcookies blokkeren


Aanbevolen berichten

Facebook biedt adverteerders en uitgevers een optie voor browsers die trackingcookies blokkeren, zodat informatie over advertenties op Facebook en analytics-data toch kan worden verzameld. Vanwege privacyredenen heeft Apple al besloten om third-party cookies binnen Safari te blokkeren. Ook Mozilla gaat deze maatregel binnen Firefox doorvoeren. Alleen cookies van het primaire domein worden dan nog geaccepteerd.

Dit heeft gevolgen voor partijen die van third-party cookies gebruikmaken. Facebook laat adverteerders echter weten dat het een oplossing heeft gevonden. Zodra een gebruiker een door Facebook aangeboden advertentie opent, wordt er een unieke string aan de url van de landingspagina toegevoegd. Wanneer er op deze landingspagina trackingpixels zijn verborgen waarvan is ingesteld dat ze first-party cookie-data met Facebook delen, wordt de url-parameter in de browser weggeschreven als een first-party cookie. De pixel bevat dan de first-party cookie met alle informatie die het naar Facebook verstuurt.

Op deze manier blijven volgens Facebook gerichte advertenties, het meten van advertenties en website-analytics mogelijk. Adverteerders op Facebook kunnen nu aangeven of ze first- of third-party cookies voor de Facebook-pixel willen instellen. Bedrijven hebben tot 24 oktober de gelegenheid om aan te geven dat ze de first-party pixel helemaal niet willen gebruiken. Na deze datum zal de first-party pixel namelijk de standaard voor nieuwe pixels worden, zo meldt Marketing Land. Deze standaardinstelling kan echter wel worden aangepast.

 

 

bron: security.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...