Ga naar inhoud

Google lanceert nieuwe reCAPTCHA om mens van bot te onderscheiden


Aanbevolen berichten

Google heeft een nieuwe versie van reCAPTCHA gelanceerd, een oplossing om mensen van bots te onderscheiden. De eerste versie van ReCAPTCHA verscheen in 2007 en werd in 2009 door Google overgenomen. Gebruikers moesten bij deze versie woorden uit oude boeken overtikken om aan te tonen dat ze een mens en geen robot waren.

Dit moest voorkomen dat bijvoorbeeld spammers op geautomatiseerde wijze allerlei accounts konden aanmaken of reacties konden plaatsen. De tweede versie van reCAPTCHA keek naar allerlei andere signalen om te bepalen of een verzoek van een mens of bot afkomstig was. Dit zorgde ervoor dat de helft van alle gebruikers die met deze reCAPTCHA-versie werden geconfronteerd met één muisklik konden doorgaan, zonder dat ze eerst een puzzel moesten oplossen of woorden moesten overtikken, aldus Google.

Nu kondigt Google reCAPTCHA versie 3 aan. Deze versie geeft een score aan de website terug die aangeeft hoe verdacht de interactie is. Afhankelijk van de grens die een website heeft ingesteld worden legitieme gebruikers helemaal niet meer met reCAPTCHA geconfronteerd. "ReCAPTCHA versie 3 draait in de achtergrond een risicoanalyse om je voor verdacht verkeer te waarschuwen, terwijl je menselijke gebruikers gewoon van je website gebruik kunnen maken", zegt Wei Lu van Google.

Doordat reCAPTCHA gebruikers nu niet meer stoort geeft Google websites het advies om de oplossing aan meerdere pagina's toe te voegen. Op deze manier moet de risicoanalyse-engine van reCAPTCHA het patroon van aanvallers nauwkeuriger herkennen. Ook kunnen webmasters op deze manier zien op welke pagina's bots het hebben voorzien. Google benadrukt dat reCAPTCHA van echt verkeer op de website leert en dat resultaten in een testomgeving van de productieomgeving kunnen verschillen.

 

 

bron: security.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.