Ga naar inhoud

pc aansluiten op tv maar geen beeld


nazg

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik weet dat er reeds ontelbaar veel topics bestaan op internet en andere forums over dit onderwerp, en heb deze dan ook praktisch allemaal gelezen maar heb tot nog toe nergens een oplossing voor mijn probleem kunnen vinden, daarom dat ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb een pc met Nvidia GeForce 7900 GS, en probeer die aan te sluiten op een pasgekochte tv van Philips. Hiervoor heb ik een SCART-adapter met audio en video composite / s-video ingang (zo'n dingetje http://medda86.com/tv/scart-adapter.jpg) waarmee ik de verbinding tussen pc en tv maak (en ja, de schakelaar staat op "input" :-)) . Daarna ga ik naar het configuratiescherm van Nvidia (heb de recentste drivers ervoor gedownload) waarin ik het beeld op "klonen" instel, maar tevergeefs: m'n tv blijft gewoon op blauw scherm staan, op welke mogelijke post ik hem ook zet (EXt1 / Ext 2 / S-video side...). Ik heb al ongeveer alles waarop ik kan komen geprobeerd: de ene keer de s-video verbinding proberen, de andere keer de video-composite, gewoon rechtstreeks de verbinding maken van m'n pc naar m'n tv zonder scart-adapter (was er pas later achtergekomen dat ik die verbinding gewoon rechtstreeks kon maken met die tv zonder scart adapter), aan instellingen van m'n grafische kaart geprutst... maar niks werkt: ik blijf gewoon blauw scherm zien staan op m'n tv, alsof er niks van verbinding tussen de 2 is. Ik ken andere mensen met ook zo'n scart-adapter waarmee het echt zonder probleem gaat in 1 2 3 (die hebben wel een laptop en geen pc), heb er geen idee van waarom het bij mij zo'n probleem is. Ik ben dan ook redelijk radeloos en zou jullie echt dankbaar zijn moest iemand een oplossing voor mijn probleem weten.

Alvast bedankt!

Stéphane

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Hoi, sorry opnieuw voor het late antwoord. Ik heb al de verschillende mogelijkheden al uitgeprobeerd, op ext 1 met Scart adapater en S-video / composite, op ext 2 met Scart adapter en S-video / composite, rechtstreeks via S-video of composite, maar ik blijf geen beeld krijgen op geen enkel kanaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kwam ik tegen in de Help van het NVIDIA configuratie:

De aansluiting voor uw televisie of HDTV wijzigen De aansluiting voor uw televisie of HDTV wijzigen

  1. Op het navigatiestructuur -venster van het NVIDIA-configuratiescherm klikt u op Signaal of HD-formaat wijzigen onder Video en televisie om de daarmee overeenstemmende pagina te openen.
  2. Volg een van deze stappen:
  3. Als u een standaard televisiebeeldscherm gebruikt, stelt u de Aansluiting lijst in op de aansluiting van uw televisie, zoals Samengesteld of S-Video. (Als er een Automatische selectie-optie is, kunt u die selecteren als u niet zeker bent van de juiste keuze.)
  4. Als u een HDTV-beeldscherm gebruikt met een componentaansluiting, stelt u de Aansluiting -lijst in op Component. (Als er een Automatische selectie-optie is, kunt u die selecteren als u niet zeker bent van de juiste keuze.)
  5. Als u een HDTV-beeldscherm gebruikt met een DVI-aansluiting, stelt u de Aansluiting -lijst in op DVI. (Als er een Automatische selectie-optie is, kunt u die selecteren als u niet zeker bent van de juiste keuze.)

Ik weet niet zeker of het hier mee opgelost raakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.