Ga naar inhoud

audio bij skype en Zoom werkt niet meer na updates windows


latihan

Aanbevolen berichten

Hallo best forumlid,

ik gebruik windows 10. Heb voor video-bellen en webinars Skype en Zoom. Dat heeft altijd prima gewerkt met de webcam die ik heb. Maar sinds updates van Windows 10 (al van een jaar geleden) wordt wel nog de camera gedetecteerd, en video doet het, maar totaal geen geluid meer. Ik heb diverse keren getracht bijbehorende drivers te vinden en te installeren, maar ik kom niet verder.

Ik heb een desktop waarop een (usb) HP webcam  , en ook een (HP ProBook 6550b) laptop met geïntegreerde webcam, en bij beide hetzelfde euvel. Geen geluid.

Op beide pc's is wel beeld en geluid mogelijk. Webpagina's waarop beeld en geluid, als ook, afspelen van films bijvoorbeeld, geven geen probleem, dan doet alles het wel.

 

ps. mijn laptop is dus al wat ouder, maar zoals gezegd, eerder werkte alles wel onder windows 8. Weet niet meer of ook gewerkt heeft onder Windows 10, maar dacht van wel in het begin.

mijn desktop is 4 jaar oud of zo. Maar ook daar werkte alles eerst dus wel (windows 7, later windows 8, en vlgs mij in het begin ook wind 10.

En ik heb geen herstelpunten / backup van eerder.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.