Ga naar inhoud

Partitie weg


eric162

Aanbevolen berichten

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Volgens schijfbeheer zijn alle partities toegewezen, met uitzondering van een piepkleine restruimte. De zogenaamde "onzichtbare" partities (3 stuks) zijn volkomen normaal en horen bij je systeem.

Ik vraag me dan ook af of die D-partitie waarvan je spreekt misschien wel een extern medium (USB-stick, SD-card of externe schijf) is dat je nu afgekoppeld hebt of die niet meer gezien wordt door Windows?

Daarom mijn vraag: "Heb je een extern medium in gebruik, en zo ja, wat voor een, en was het gekoppeld toen je dat screenshot van schijfbeheer hebt gemaakt?".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel vast dat enkel je SSD schijf van 180 GB door Windows "gezien" wordt en je traditionele interne harde schijf van 1 TB niet (meer).

Ben je een heel klein beetje technisch? Zo ja, open de kast van je Medion desktop pc.

Sluit de pc af.

Verwijder de stroomkabel van de computer.

Als er een aan/uit knop op de achterkant van de voeding zit, schakel die dan uit (Off).

Houd de startknop van je computer gedurende een tiental seconden ingedrukt om de restspanning af te voeren.

Maak jezelf elektromagnetisch vrij door even de aardingspen van een stopcontact aan te raken en controleer of de kabels die je Interne hdd met het moederbord en de voeding verbinden nog voldoende goed zijn ingeplugd op je schijf. Kijk zeker ook na of de SATA kabel (smalle platte kabel) goed aansluit op het moederbord.

Verbind de computer terug met het stroomnet en zet de eventueel aanwezige powerknop van de voeding terug op On.

Start de pc opnieuw op.

 

 

En.....????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt, droske.

Ik heb alles terug.

D 798gb van de 906 gb beschikbaar.

E recover 8.03gb van de 24.9gb beschikbaar.

 

Bij deze wil ik u bedanken voor de tijd die je in mij heb gestoken.

Had nooit op dit idee gekomen, nogmaals bedank.

 

Grtz Eric

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor.

 

Tips:

  • Op je SSD schijf is nog behoorlijk wat data opgeslagen. Ik raad je aan deze enkel op de D partitie op te slaan zodat je een ruim aandeel vrije ruimte blijf behouden op je SSD en de lees/schrijf bewerkingen tot een minimum beperkt blijven. Het zal de levensduur van je SSD ten goede komen.
  • Zorg er voor dat je over een reserve lokaal gebruikersaccount met administrator rechten beschikt. Dus geen Microsoft account. Het kan van pas komen indien het profiel van je standaard gebruikersaccount zou beschadigd geraken waardoor je via die account niet meer in je computer kunt. dat kan dan wel nog via je reserve account.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.