Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik wil misschien een iMac kopen, maar ik weet niet wat je er allemaal mee kan!

Ik wil een iMac omdat ik heb gelezen dat zulke pc's niet kunnen crashen omdat ze te warm worden! dat ik waar toch..?

Ik heb gezien dat de browser: Safari er op staat maar kan ik die ook vervangen door Google Chrome?

Verder staan er een paar begrippen die mij heel vaag klinken maar ik weet niet wat ze precies betekenen bijvoorbeeld: gigahertz, 8x double-layer SuperDrive of een NVIDIA GeForce 9400M graphics?

Website: Apple - Mac

Groetjes Robinho

Ik hoop op antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een Apple kan evengoed "crashen" als een Windows machine.

Dan kans is iets kleiner, en van dat opwarmen is niks van waar.

Lees HIER maar eens over macbooks (wel laptops) die te warm worden.

Apple gebruikt ook gewoon de producten die in een andere laptop zitten, en daar zitten soms eenmaal fouten in.

1. Google Chrome word momenteel ontwikkeld om ook op Apple machines te werken. Je kan wel bijvoorbeeld Firefox voor Mac downloaden.

Safari werkt naar mijn mening niet handig, en is eigenlijk ook niet veilig.

2. Gigahertz is moeilijk om uit te leggen, maar ik denk dat je het over de snelheid hebt van de processor.

Bij een Imac heb je bijvoorbeeld deze snelheden: 2.66GHz, 2.93GHz, or 3.06GHz Intel Core 2 Duo processor. hoe hoger hoe beter, dat is laten we zeggen de snelheid waarmee de processor werkt.

Nu meot je niet in de war laten brengen door mensen met een Pentium 4 die draait op 3Ghz, dat hun processor sneller is dan pakweg een C2D op 2.66Ghz, dat zijn andere technieken.

Het is niet alleen die snelheid die een rol speelt.

3. Een Nvidia Geforce 9400Gm is een grafische kaart. Deze zorgt als het ware voor beeld. Het verwerkt de beelden, en zet die om zodat ze getoond worden op je beeldscherm.

Spelletjes belasten de grafische kaart hard, dus hoe beter die, hoe beter de games lopen.

4.8x double-layer SuperDrive is gewoon een DVD en CD -lezer en brander die dat op een snelheid doen van 8x.

Ze hadden het evengoed DVD±R/±RW en CD-R/RW lezers en brander kunnen noemen.

En al deze formaten van cd's en dvd's worden ondersteund: DVD±R, DVD+R DL, DVD-R DL, DVD±RW, DVD-9, CD-R, en CD-RW.

ALs je nog vragen en/of uitleg wilt aarzel niet om ze te stellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.