Ga naar inhoud

Winmail.dat probleem


Macfall

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik meld het probleem binnen outlook, in de hoop dat het hier thuis hoort.

 

Ik krijg van 1 persoon binnen mijn adresboek steeds e-mails met att. winmail.dat. Ik krijg behoorlijk wat e-mails binnen en het probleem doet zich slechts voor bij 1 afzender. Alle andere personen die de e-mail ontvangen hebben het probleem niet. Ik heb ondertussen verschillende e-mail clients geprobeerd, outlook 2007/2010/2016, ook op smartphone (bluemail, typeapp etc) en overal krijg ik de att. als winmail.dat binnen.

 

De verzender van de e-mail werkt ook met outlook. Verzendingsinstellingen aldaar staan op html. De verzender is van domeinnaam veranderd, en sindsdien lijkt me het probleem zich te stellen. De IT dienst aldaar zegt dat het aan mezelf ligt, wat toch wel raar is, daar ik het slechts heb met 1 contactpersoon, en sindsdien zij van domeinnaam zijn veranderd. Er is nog iemand met skynet adres dat de mails ontvangt, maar deze heeft het probleem niet.

 

Opmerkelijk is wel, als ik mijn mails check via webmail skynet, dan krijg ik de attachment allemaal correct binnen. Maar vanaf ik een e-mail client gebruik, verschijnen diezelfe e-mails als winmail.dat binnen.

 

Iemand een idee om dit te verhelpen?

 

Groetjes & alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heb geprobeerd

- mails verstuurd van persoon X naar mijn skynet adres komen binnen als winmail.dat op elke email client (behalve als ik die open op webmail skynet, dan kan ik elke att. openen)

- persoon X zijn instellingen staan op "versturen als HTML"

- Ik heb persoon X eens gevraagd om nogmaals dezelfde e-mail door te sturen (forwarden), nu krijg ik geen winmail.dat maar de correcte attachment met een rtf file

- ik heb persoon X gevraagd om e-mails te versturen naar mijn werkadres & gmail adres, daarbij loopt alles perfect

- collega met skynet adres (en ook outlook) heeft het probleem niet

 

Dus enkel naar het versturen naar mijn skynet adres lijkt het te flippen of iets raars te doen.

aangepast door Macfall
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Macfall zei:

Ik heb persoon X eens gevraagd om nogmaals dezelfde e-mail door te sturen (forwarden), nu krijg ik geen winmail.dat maar de correcte attachment met een rtf file

Heeft hij die tweede keer de mail verzonden als tekst zonder opmaak?

 

Is je Microsoft Office helemaal up-to-date?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Macfall zei:

normaal is die de 2de keer verstuurd zonder opmaak.

Als dat werkelijk zo is gebeurd dan weet je genoeg denk ik hé.

 

Normaal moet het voor de afzender mogelijk zijn denk ik om voor u als contactpersoon in te stellen dat de berichten zonder opmaak verzonden worden.

https://appuals.com/fix-outlook-sending-winmail-dat-attachments/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.