Ga naar inhoud

formateren lukt niet meer


Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn probleem:

Als de pc opgestart wordt lukt vraagt hij achter de cd-rom van windows xp. Als deze dan in gestoken wordt vraagt hij om op Enter te drukken om xp te instaleren. Als ik dat dan doe verschijnt er het volgende op het scherm.

Setup kan geen vaste schijfstations in uw comuter vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardware configuratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverde diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om de setup af te sluiten.

Kan iemand mij soms helpen?

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeren windows xp ( bij merk computers zoals packard bell en compaqt gaat dit wel anders te werk )

als er al windows xp opstaat

bij het opstarten druk je op del dan kom je in uw bios , daar bij advanced bios features stel je in bij first boot from cd rom , in plaats van floppy dan esc dan rechts met de pijltjes en save de settings enter

De cd van XP in je lezer leggen ( let wel op het moet wel het cd rom station zijn dat master staat meestal is dat de cd schrijver ) en voort opstarten ,

Indien je een sata schijf hebt

Dan moet je wel F6 duwen om via de floppy de sata driver eerst te installeren. Anders vindt ie geen schijf

je krijgd de vraag Wil u via de cd-rom starten,druk op een toets

Druk dan onmiddelijk op een toets!

Kiezen voor installeren!

De bestanden worden geladen!

Je partitie kiezen!

Nu kan je formateren en installeren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik veronderstel dat u sata schijven hebt , dan de drivers eerst installeren zoals hier boven werd beschreven

2boots? dat versta ik niet of het moet zijn in uw bios , de tweede zet je uw hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.