Ga naar inhoud

Lettergrootte op website


Erie

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is als volgt:

De letters op mijn website worden goed weergegeven op grote computerschermen zoals van desktops. Maar op de veel kleinere schermen van b.v. laptops lopen de letters in elkaar over.

Je kunt dit goed zien op de website die ik voor mijn vrouw heb gemaakt als je die op een laptop scherm bekijkt en naar item cv gaat (www.margaduin.com)

Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurt. Weet niet veel van website bouwen en was al blij dat ik dit allemaal voor elkaar kreeg.

Ik maak geen gebruik van een  ‘stylesheet’ maar heb voor elk item een afzonderlijke webpagina gemaakt met een ‘Head’ en een ‘Body’.

Voor de opmaak gebruik ik de tags <table>, <tr> en <td>.

Daarbij vul ik bij table voor de grootte altijd <table width=”100%”> in zodat ik weet dat op elk computerscherm de zaak goed overkomt.

Maar bij letters werkt dit kennelijk niet. Die blijven even groot zodat bij een klein scherm de zaak in elkaar loopt.

 

In de ‘body’ van mijn webpagina heb ik voor de letters het volgende ingevuld:

  h4 {text-align:left; color: white; Font-weight: normal; Font-family: times new roman; font-size: 80%; line-height: 20%;}

 

Zou hier nog iets bij moeten om ervoor te zorgen dat de letters ook procentueel worden aangepast aan de grote van het computerscherm?

Ik hoop dat die mogelijkheid bestaat.

 

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Met vriendelijke groet,

Erie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.