Ga naar inhoud

Nieuwste versie bestand is verdwenen - staat dit nog op harde schijf?


camprodon

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem (en plaats het bij hardware omdat ik denk dat het daarop neerkomt):

 

Ik heb in 2016 of 2017 een bepaalde photoshop (.psd) file aangemaakt, op mijn vorige laptop. Het bestand is in oktober 2017 nog bewerkt geweest, en is daarna lang blijven liggen in een mapje. Sindsdien ben ik overgestapt op een nieuwe computer, en dat bestand is mee overgezet geweest (dit was in 2018). Ergens dit jaar is het nog kort bewerkt geweest, en ongeveer een maand geleden ook (meer drastische veranderingen). Tot dan toe geen problemen. Nu moest mijn nieuwe computer een paar weken geleden, na de laatste aanpassing van het bestand, binnen voor herstel. Ik heb toen vrijwel alle bestanden overgezet op een externe harde schijf, en zo ook weer naar mijn oude laptop. Het bewuste bestand heb ik niet meer aangeraakt. Nadat mijn nieuwe hersteld was bleek hij alle gegevens nog te hebben, dus heb ik geprobeerd alleen maar de bewerkte bestanden terug over te zetten (naar de herstelde laptop dus). Dat is een week of twee geleden. 

 

Nu komt het probleem: Vandaag probeerde ik het bestand te openen, en bleek het de versie uit oktober 2017 te zijn! Ook op de externe harde schijf, en mijn oude laptop, staat alleen maar die versie. Ik dacht dat ik het bij de tweede keer overzetten van computer naar computer per ongeluk overschreven had door de oude versie, maar de bestandseigenschappen zeggen dat het aangemaakt is in 2018 (toen ik die computer in gebruik nam), en laatst bewerkt in oktober 2017. Ik heb dus geen idee welke versies er mogelijk nog op de harde schijf te vinden zouden zijn. 

 

Zou iemand mij kunnen helpen met het bepalen van wat er eventueel nog terug te vinden is, en wat reddeloos verloren is?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.