Ga naar inhoud

niet opstarten pc door installatie wireless router door mijn gebuur


Gast guido63

Aanbevolen berichten

Mijn buurman plaatste verleden week een sitecom 300N Wireless router. Plots bleek één van onze computers niet meer op te starten in onze woning met name in kamers die uitkijken op zijn gevel waarachter die router staat. Hij werkt wel perfect in een andere kamer maw wanneer er extra tussenmuren zijn. Wij werken ook met router die met G-kaart werkt en volgens onze computerwinkel is die niet sterk genoeg om de stralen van de router van de buurman te neutraliseren. Volgens hen kan het probleem opgelost worden als wij een nieuwe G netwerkkaart steken in onze computer. Kan dit kloppen? Onze buurman is wel zo vriendlelijk geweest om zijn draadloze router uit te schakelen maar dit kan niet langer blijven duren? Graag dringend advies aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar op Google vind ik een paar dingetjes.

Ik heb geen flauw idee of het iets zou kunnen veranderen.

Lijkt mij in ieder geval heel raar dat je pc zelfs niet start.

Of wat doet hij juist niet?

Want als je pc start en naar je POST gaat, zijn er nog geen drivers ofzo geladen, en is in principi je netwerkkaart niet actief, die krijg wel stroom maar die ontvangt nog niks.

Je kan het testen door je netwerkkaart er eens uit te halen, als die dan wel start ben je al iets zekerder.

Maar zitten die pc's in een geaard stopcontact?

Dit kan heel rare en vage errors geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aäron,

bedankt voor je reactie. De stekkers zitten allemaal in geaarde stopcontacten en met de electriciteit is ook niets mis. Ik heb ondertussen vernomen dat mij router met een G kaart werkt en de zijne met een N. Mijn kanaal staat op 11 (standaard denk ik) maar ik moet nog even afchecken met mijn gebuur op welk kanaal zijn router staat. Ik veronderstel dat we die kanalen best zo ver mogelijk van elkaar doen werken zeker?Mvg,

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.