Ga naar inhoud

schijfindeling


martijnmartens

Aanbevolen berichten

Als ik naar je screenshot kijk dan ben je behoorlijk de mist in gegaan betreffende je doelstelling. Al je persoonlijke mappen hebben de naam Documenten gekregen hoewel het icoon van de originele mappen is behouden.

Om je uit het slop (wat een woord hé) te halen is het voor ons van belang te weten te komen wat de huidige stand van zaken is.

 

In volgorde van boven naar beneden lijken de mappen met de naam "Documenten" in werkelijkheid de volgende mappen te zijn:

  1. Downloads
  2. Bureaublad
  3. Documenten
  4. Muziek
  5. Video's
  6. Afbeeldingen

Van deze 6 mappen zou ik graag de locatie willen kennen.

Klik eens op die eerste map met de rechtermuisknop en kies voor Eigenschappen en klik daarna op het tabblad Locatie. Maak hier een screenshot van.

Herhaal  dat voor alle 6 mappen en plaats de screenshots in je volgende afbeelding.

 

De Data, Back-up (F:) partitie lijkt nog helemaal leeg te zijn maar open die partitie eens en maak ook een screenshot van de inhoud (rechter deelvenster). Plaats het in je volgende antwoord.

 

Klik ook eens met de rechtermuisknop op Start en kies Schijfbeheer. Maak er een screenshot van en plaats het in je volgende antwoord.

 

We verwachten in je volgende antwoord dus 8 screenshots.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem me niet kwalijk dat ik het moet zeggen maar dat ziet er erg chaotisch uit. Zelfs de inhoud van Data backup (F:)

 

Het lijkt alsof screenshot 7.bmp niet de volledige inhoud van die F-schijf toont.  De 6 eerste screenshots tonen identiek hetzelfde, namelijk dat Documenten naar een map Afbeeldingen op de F-schijf is verplaatst maar dat zien we niet in het screenhot 7.bmp .......

Klik in de eigenschappenvensters van die zes mappen één voor één eens op de knop Standaard instellingen herstellen gevold door Toepassen. Wacht dan telkens totdat die actie voltooid is alvorens hetzelfde met de volgende map te doen.

 

Het verbaast me ook dat een bijzonder grote partitie (745,46 GB) van schijf 0 niet is toegewezen en dus onbenut blijft. Hoe is zo iets mogelijk?

Met alle respect hoor maar het ziet er naar uit dat je zaken uitvoert waar je nog niet voldoende kennis van hebt. De problemen die hierdoor veroorzaakt zijn zijn echt niet zo eenvoudig via deze weg op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er misschien onvoldoende kennis van, maar hoe kunnen we tot een oplossing komen.

De partitie (745,46 GB) van schijf 0 draait een ander besturingssysteem op, Linux.

 

De F-schijf dient voor opslag van bestanden en afbeeldingen los van het besturingssysteem zelf.

 

misschien kun je met deze informatie iets

 

groeten,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, martijnmartens zei:

De partitie (745,46 GB) van schijf 0 draait een ander besturingssysteem op, Linux.

Dat konden we niet zien en had je mogen verteld hebben.

 

57 minuten geleden, martijnmartens zei:

De F-schijf dient voor opslag van bestanden en afbeeldingen los van het besturingssysteem zelf.

Dat was van meet af aan duidelijk maar ik zie daar 1 niet gekoppelde map Downloads staan en twee WEL gekoppelde mappen met dezelfde naam Documenten. Geen enkele van deze drie mappen heeft betrekking op de locatiekoppelingen die je in je eerste 6 screenshots toont.

Vandaar ook dat ik je het volgende heb gevraagd te doen:

12 uren geleden, droske zei:

Klik in de eigenschappenvensters van die zes mappen één voor één eens op de knop Standaard instellingen herstellen gevold door Toepassen. Wacht dan telkens totdat die actie voltooid is alvorens hetzelfde met de volgende map te doen.

Laat eens weten wat het resultaat is.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, martijnmartens zei:

Ik probeer dit bij de mappen te doen, deze verwijst me naar de C-schijf.

Dat is mijn bedoeling want het is nodig om eerst terug te gaan naar de standaard om, van zodra dat in orde is, op de juiste manier de locatie van je persoonlijke mappen te verplaatsen naar een map met de naam van uw gebruikersaccount op de F-partitie en NIET in de root van die partitie!!!!!

Het zou ook logischer zijn als die partitie de schijfletter D zou hebben, maar dat zou (als je dat zou wensen) dan eerst moeten aangepast worden alvorens je persoonlijke mappen te verplaatsen

1 uur terug, martijnmartens zei:

allemaal naar documenten

Echter, wanneer de procedure Standaard instellingen herstellen bij alla zes mappen naar C:\ Users\ <Uw gebruikersnaam>\Documenten leidt dan is het niet aangewezen om dat uit te voeren omdat dit aantoont dat de boel helemaal in de knoop zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.