Ga naar inhoud

volgens mij teveel dubbele mappen


Rineke Elsing

Aanbevolen berichten

Volgens mij staan er teveel mappen op mijn pc / laptop . zoals Desktop- Bureaublad - Gebruiker.  zodat er wel eens wat verkeerd weggeschreven word,

en ik het niet meer vinden kan. Ik doe er een Speccy Text bestand bij , en een paar printscreens.

Kan hier niet het een en ander van weg.

Gerard

Bureaublad.jpg

desktop.jpg

LAPTOP-DH9V5FBG.txt

 

aangepast door kweezie wabbit
Serienr verwijderd uit speccy logje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rineke Elsing zei:

Volgens mij staan er teveel mappen op mijn pc / laptop . zoals Desktop- Bureaublad - Gebruiker.  zodat er wel eens wat verkeerd weggeschreven word,

en ik het niet meer vinden kan.

Je denkt dan aan dubbels hé. Neen hoor dat is niet zo. Een beetje bijspijkeren van je Windows 10 basiskennis gaat je alles duidelijk maken en omdat wij hier geen cursussen geven heb je er wellicht wel iets aan als ik je doorverwijs naar deze website: http://www.gratiscursus.be/Windows_10/index.html

Die cursus is een klein beetje verouderd waardoor je nu en dan zult merken dat sommige zaken er bij u iets anders uit zullen zien maar je gaat er toch bijzonder goed mee geholpen zijn hoor. Gewoon doen!!!! Niet alles in één dag, maar bv één lesje per dag.

Je hebt toch ook eerst leren autorijden alvorens je alleen de weg op ging? Toch?

 

De map Bureaublad in je eerste screenshot is een aan Snelle toegang vastgemaakte map. Vandaar die punaise.

Die gele map Desktop geeft in het rechter vensterdeel de mappen, bestanden en snelkoppelingen weer die je recent op je bureaublad gebruikt hebt. Zo kun je via die weg snel naar een map of bestand gaan dat je recent nog gebruikt hebt. Let maar eens op, de mappen in het navigatievenster (links) onder Snelle toegang waar een punaise bij staat gaan daar altijd staan zolang je die zelf niet los koppelt. Die andere mappen (zonder punaise), zoals Desktop, MP3, Printscreens, enz., veranderen voortdurend al naargelang wat je recent gebruikt hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.