Ga naar inhoud

Automatisch internet draadloos TELENET, verbinden lukt niet


Annette

Aanbevolen berichten

Goeiedag, mijn buur heeft Telenet, haar laptop kan geen verbinding maken met draadloos internet, er is al eens aan technieker geweest die het handmatig instelde, NU met nieuwe laptop lukt verbinden weer niet! Toppunt bij mij wel (Proximus) zonder problemen verbonden...! HANDMATIG INSTELLEN lukt me niet, nu moet ze van dinsdag tot zaterdag wachten tot er een technieker Telenet kan komen... Buur is een leek, dus help ik haar, na 18 maanden komen we nu te weten dat automatische verbinding niet lukte! In feite al die tijd  nodeloos betaald voor internet 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dat toch eerst maar eens alvorens een technieker van Telenet langs komt want als die vast zou stellen dat er niets fout is met hun apparatuur en dat het probleem te wijten is aan de onwetendheid van je gebuur dan gaat ze een rekening van Telenet krijgen voor de tussenkomst van die technieker.

 

Bij een nieuw in gebruik genomen apparaat moet een wifi verbinding altijd eerst worden tot stand gebracht.

Lees hier hoe je dat doet: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/mijn-toestel-is-nog-niet-wifi-klaar/

 

Ga ook eens na of die laptop over de mogelijkheid beschikt om Wi-Fi uit te schakelen. Wie weet is Wi-Fi uitgeschakeld. Dat gebeurt normaal gezien aan de hand van een klik op de FN toets + een bepaalde toets in de bovenste rij van het toetsenbord. Op de site van Telenet (zie mijn link) komt dat ook ter sprake.

 

6 uren geleden, Annette zei:

Buur is een leek, dus help ik haar, na 18 maanden komen we nu te weten dat automatische verbinding niet lukte! In feite al die tijd  nodeloos betaald voor internet 

Vreemd dat ze haar pc gedurende 18 maanden heeft gebruikt zonder Internetverbinding en dan ook nog zonder dat te weten. Klinkt echt wel ongeloofwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buur had nog geen pc, bezoek dat kwam kon niet verbinden met hun gsm of laptop...nu pas door een pc te kopen, is dit probleem vastgesteld door mij...die technieker die kwam moest het automatisch verbinden instellen en NIET handmatig... dit was geen oplossing dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Annette zei:

bezoek dat kwam kon niet verbinden met hun gsm of laptop...

Ja maar een verbinding via wifi komt niet zo maar uit de lucht vallen en maar goed ook.

Je moet je met je gsm of om het even welk apparaat aanmelden (verbinding maken) met de WIFI van de abonnee en dan ook diens beveiligingssleutel invoeren. dat is niet meer dan de normale procedure.

Ik zou niet graag hebben dat zo maar iedereen zonder meer mijn wifi verbinding kon gebruiken.... Wie gaat dat betalen? En waar is dan nog die beveiliging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.