Ga naar inhoud

Beveiliging Excel bestand


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Het vorige probleem is opgelost, nu de volgende.

Ik heb een bestand met heel veel prive gegevens, dit i.v.m. de organisatie van een Spanje reis.

I.v.m. de regels op de privacy wil ik dit bestand tegen openen beveiligen met een wachtwoord.

Het moet voor 2 personen mogelijk zijn om met hun eigen wachtwoord in te loggen.

Ook moet het mogelijk zijn dat deze personen hun eigen wachtwoord kunnen wijzigen.

Beetje bij beetje zal ik er wel weer uit komen maar waarschijnlijk is er al iemand die dit heeft ontwikkeld?

Wie kan mij helpen? En bij voorkeur met uitleg (groene regels tussen de code) zodat ik het ga begrijpen en indien mogelijk kan aanpassen.

 

B.v.d. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/2/2020 om 13:50, dotchiejack zei:

Kan je hier mee verder?

In het (verborgen) tabblad wachtwoorden , de namen van de twee personen invullen in kolom A, wachtwoorden kunnen ze zelf veranderen.

nu zijn de wachtwoorden ww 1 en ww 2 (met spatie)

Nu is de VBA nog niet beveiligd maar dat moet wel gebeuren als je klaar bent met je echte bestand.

Mijn voorbeeld openen en je Spanje bestand. De modules en de userform van mijn voorbeeld naar je Spanje bestand slepen.

In je Spanje bestand een blad met de naam voorblad invoegen en mijn blad Wachtwoorden invoegen. (wegens de tabel en de gedefinieerde namen)

In de code "Blad met privacy gegevens" vervangen door de echte naam van het blad met de prive gegevens.

Je kan natuurlijk meer werkbladen zichtbaar maken. Het blad Wachtwoorden moet altijd xlveryhidden zijn en de VBA code beveiligd.

Loop je ergens op vast dan hoor ik het wel.🙂

 

 

 

 

Login.xlsb 80 kB · 4 downloads

Goede morgen dotchiejack,

Na de ellende met het omzetten van office 64 naar 32 weer verder met dit voorbeeld.

Ik wil alleen de verborgen tabblladen zichtbaar maken zodat ik ervan kan leren hoe jij alles in elkaar heb gezet.

Maar hoe krijg ik de tabbladen 'voorblad' en 'wachtwoorden' zichtbaar?

En sorry als je toch bezig bent ☺️ Voordat het inloggen komt wil ik een MsgBox met Ok waar een verklaring in komt te staan voorde privacy verklaring.

 

Alvast bedankt en een fijn weekend.

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze zelf zichtbaar gekregen, maar Voorblad is helemaal leeg?

Wat is het doel hiervan?

Of is dat om na inloggen naar een tabblad te geleiden?

Ik heb in mijn bestand inderdaad een tabblad voorblad!

Als ik het dus goed begrijp wordt je na inloggen autpomatisch naar voorblad geleid of elke willekeurige naam die je daarvoor in de vba in vult.

 

Is het mogelijk om bij het opstarten de naam van de gebruiker te selekteren door b.v.b. een (klik)MsgBox, dus zonder oke knop en dergelijk, waarna je je wacht woord in kunt tikken?

Het wijzigen van een wachtwoor zou handiger zijn als dit d.m.v. een knop op het voorblaad gebeurd, dus niet gelijk na inloggen, kan dat? (vast wel 😊).

Ik vraag hopelijk niet teveel maar dit is helemaal nieuw voor mij.

 

Gr. Cor Assa

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Cor-Assa zei:

De bedoeling bij de 2e vraag is eigenlijk, zodra het bestand opent je 2 (of 3) knoppen met namen (of eventueel foto van persoon) ziet.

Zodra je hierop klikt moet het bijbehorende ww ingetikt worden.

 

B.v.d. Cor Assa

Als ik het goed begrijp, in jouw opzet kijkt het systeem de hele lijst door totdat hij het juiste wachtwoord heeft gevonden bij elk willekeurig persoon?

Dus stel dat er veel meer personen in kunnen loggen en (wel heel toevallig) hetzelfde ww hebben dan pakt hij zeker automatisch de eerste die hij tegenkomt?

Eigenlijk voldoet het wel aangezien we voorlopig maar met 3 personen dit bestand gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dotchiejack zei:

Euh?

Zijn macro's ingeschakeld.

Ja, keek ik ook al naar.

Als ik ze in vba opent werken de codes gewoon.

Heb deze optie voorlopig standaard open gezet i.v.m. testen.

Netwerk vrije machine!

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.