Ga naar inhoud

Melding Office 2010 wil niet weg


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Halo allemaal, ik heb een erg irritant probleem.

Ik had Office Proffesional Plus 2010 64-bit op mijn laptop met windows 10 staan.

Deze heb ik verwijderd om er Office 2013 32-bit op te zetten.

Helaas lukte dit niet omdat er nog een paar register meldingen bleven staan.

Na gebruik van C-Cleaner verdween er al iets maar niet alles.

Na googlen kwam ik op Eusing Registry Cleaner, die maakte de boel nog veel verder schoon.

Nu blijft er nog steeds een melding staan van "Microsoft Office Professional Plus 2010"?

Maar ik kan niets meer vinden, en mijn laptop helemaal opnieuw installeren is nu niet echt een optie.

 

1667610977_Office2010melding.JPG.48b7875455346d36ccb579a8da922ded.JPG

 

Dit is de melding die ik krijg!

Krijg dus Office 32-bit niet geinstalleerd.

Wie weet de oplossing?

 

B.v.d.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe restanten van Office verwijderen in Windows?

 

 

Ik ga er hierbij vanuit dat er niets meer van Office terug te vinden is in Apps of  “Programma’s (verwijderen)”. Kijk het nog even na en verwijder het indien er nog iets staat.

Sluit alle geopende programma’s en vensters.

Fase 1:

 Verborgen bestanden en mappen weergeven (zichtbaar maken).

 

Voor Windows 8.1. Klik op de App “Bureaublad” en vervolgens in de taakbalk op “Verkenner” (gele map). Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”

Voor Windows 10, Klik in de taakbalk op “Verkenner” (gele map). Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”

  • Selecteer de tab “Weergave”.
  • Scrol nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”.
  • Selecteer (groen puntje plaatsen bij) Verborgen bestanden en mappen (en stations) weergeven.
  • Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”
  • Sluit de verkenner.

 

 

Fase 2:

Open de verkenner opnieuw.

Ga naar:

  • C:\Program Files\ >>> verwijder de map “Microsoft Office xx”, indien aanwezig.

  • C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared >>> verwijder de map “OFFICE (Die map kan ook de naam hebben OFFIC14, OFFICE15 of OFFICE16) en de map ClickToRun, indien aanwezig”..
  • C:\Program Files (x86)\ >>> verwijder de map “Microsoft Office, indien aanwezig”.
  • C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared >>> verwijder de map “OFFICE, indien aanwezig”. Die map kan ook de naam hebben OFFIC14, OFFICE15 of OFFICE16.
  • C:\ProgramData\Microsoft >>> verwijder de map “Office”, indien aanwezig.
  • C:\Gebruikers\All Users (indien aanwezig)\Microsoft >>> verwijder de map “Office, indien aanwezig”.
  • C:\Gebruikers\<Uw accountnaam>\AppData\Local\Microsoft\ >>> verwijder de mappen “Office” en “OneNote”, indien aanwezig”. Opgelet: De map Outlook kan daar ook staan (afhankelijk van je office versie). Die map kan belangrijke pst bestanden bevatten. Verwijder die map niet maar verplaats ze tijdelijk naar je bureaublad. PST bestanden kun je later opnieuw importeren in Office outlook indien gewenst.
  • C:\Gebruikers\ Uw accountnaam \AppData\Roaming\Microsoft\ >>> verwijder de mappen “Office” , “OneNote” en “Outlook”, indien aanwezig”.
  • C:\ Gebruikers\ Uw accountnaam \AppData\LocalLow\Microsoft\ >>> verwijder de map “OfficeStarter, indien aanwezig”.
  • C:\ Gebruikers\ Uw accountnaam \AppData\Local\Temp >>> Laat de map Temp staan maar maak ze zo veel mogelijk leeg.

 

 

 

Fase 3:

Verborgen bestanden en mappen terug onzichtbaar maken.

 

Voor Windows 8.1: klik op de App “Bureaublad” en vervolgens in de taakbalk op “Verkenner” (gele map). Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”.

Voor Windows 10, Klik in de taakbalk op “Verkenner” (gele map). Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”

  • Selecteer de tab “Weergave”.
  • Scrol nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”
  • Selecteer (groen puntje plaatsen bij)  “Verborgen bestanden en mappen (of stations) niet weergeven”.
  • Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

 

 

Fase 4:

  • Doe een scan met de registerfunctie van CCleaner en laat al het gevondene verwijderen.
  • Doe hetzelfde met Eusing Free Registry Cleaner.
  • Dit laatste doe je voor de eerste keer?
  • Dat gaat zo:
  • Open Eusing
  • Klik, in de linker kolom, op “Register controleren” en wacht het einde van de scan af.
  • Klik dan op “Register repareren”. Er zal na afloop een venstertje met een mededeling getoond worden, zo weet je ook dat de opruiming voltooid is. Sluit dat venstertje maar.

 

 

Herstart de computer en laat CCleaner en Eusing Free het register nog eens opruimen.
 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas droske, de eerste poging is niet gelukt, ga het nog n keer doorlopen.🙄

Even nog voor de zekerheid;

          Mijn systeem is windows 10 64 bit.

          Ik had Office 2010 64 bit

          Ik wil Office 2013 32 bit.

 

Gr. Cor Assa

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gelijk al gedaan, in beide mappen.

Het vreemde is dat die melding helemaal niets zegt.

Kan ik op een of andere manier een zoekfunctie gebruiken waar deze naam voor komt?

 

Ik heb nu zowel de Office 2013 32-bit en 64-bit versie liggen.

Bij de 32-bit krijg ik genoemde foutmelding!

Bij de 64-bit lijkt de installatie wel te lukken?

 

Wat is het probleem?😵

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Cor-Assa zei:

Kan ik op een of andere manier een zoekfunctie gebruiken waar deze naam voor komt?

Dan loop je het risico dat er zaken getoond worden die je niet mag verwijderen.

 

Maar...

Hoe ben je in eerste instantie te werk gegaan om Office 2010 Prof plus te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Cor-Assa zei:

Is het soms een optie om opnieuw te beginnen, alles weer te installeren en daarna weer te verwijderen?

Ja, dat had ik je willen adviseren van zodra ik er zeker van was dat je de verwijdering via de normale weg had uitgevoerd.

 

Doen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.