Ga naar inhoud

Excel workbook vanuit excel per mail versturen


Wingjudge

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Iemand een idee hoe volgende vraag op te lossen?

Ik heb een Excel-workbook (in bijlage een klein voorbeeld) met verschillende sheets gemaakt dat de gebruiker moet invullen, wat zonder probleem is gelukt.

 

Dus hier geen probleem en staat los van de vraag die volgt :

Op het einde moet de gebruiker een "e-mailadres" van een andere persoon" invullen in een vak (Cfr voorbeeld Sheet Gegevens - Cel B1).

 

Hoe kan ik met bijvoorbeeld een knop, in de sheet Gegevens, definiëren dat deze volledige workbook (= "Email sturen.xlsx" zoals in bijgevoegd voorbeeld) in bijlage

naar het "e-mailadres" van de andere persoon" wordt verstuurd ...?

 

Indien mogelijk met de mogelijkheid om enkele standaardzinnen in de " te verzenden e-mail" te plaatsen?

 

Alvast bedankt

Email sturen.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello Philiep (dotchiejack) : super gedaan, het werkt 😉.

Kan er in dezelfde werkbook nog een module bijgeplaatst worden die via een knop toelaat om (op voorhand bepaald) sheets te selecteren en die te versturen?

Of kan deze bij de andere Subs geplaatst worden.

Soms kan het voorvallen dat niet alle sheets meegestuurd moeten worden naar de bestemmeling.

 

 De Send tip is ook gelukt 👌

 

Zelf ben ik nog maar een absolute beginner VBA en ben al tevreden als ik snap wat er de code staat.

Het lukt vrij aardig.

Mocht je tips hebben hoe wat aan zelfstudie kan doen, altijd welkom.

Nogmaals van harte bedankt voor de hulp ! 👍👏👋

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.