Ga naar inhoud

Van de 7 naar de 10 lukt niet


wim pauwels

Aanbevolen berichten

(Dit topic bevat afgesplitste post van een ander topic. Vanaf je hier de tweede post leest, zal iedereen wel wat kunnen volgen denk ik)

Passer, moderator

 

 

Beste,

 

Hoi ik ben zelf nieuw op dit forum en wens je even raad te geven hoe je het kan oplossen:

 

Ik las je bericht over WINDOWS 10 het is en blijft een belachelijk systeem. blijft ongewild updaten en vraagt toegang tot betaalde apps???!!!

 

OPLOSSING:

 

1. Allereerst moet je zorgen dat je je data backupt. naar een externe schijf (documenten, fotos,....)

doe een handmatige backup want de recovery wist alles van persoonlijke gegevens! (ongewenste instellingen van microsoft (naar mijn mening gebruiksonvriendelijk maar soit!) en je kan het niet voorkomen bij windows! en geen systeembackup ( die houdt namelijk je instellingen van WINDOWS 10 bij)

normaal vind je die knoppen bij programma instellingen. het is soms even zoeken maar als je in startmenu klikt bij zoeken en je typt 'systeem terugzetten' in zou die optie ook kunnen verschijnen.

 

2. je moet ergens in de instellingen zoeken naar de knop RECOVERY of link WINDOWS 10 terugzetten naar WINDOWS 7 of je vorige besturingsysteem.

 

ik vond deze link als oplossing: als je die volgt kan het zeker niet misgaan: voor de link hieronder moet je even de tekst vanaf https tot en met de laatste slash kopieren en dan in je browser kleven en enteren (site is in het engels maar wel duidelijk uitgelegd met afbeeldingen.):

 

https://www.howtogeek.com/220723/how-to-uninstall-windows-10-and-downgrade-to-windows-7-or-8.1/

 

3. als je weer op windows 7/8/9 bent kan je best eerst vooraleer updates uit te voeren! 'GWX10controlpanel' zoeken via googlesearch, het is het tooltje om windows 7/8/9 NIET te upgraden. hier een link voor de laatste versie: http://ultimateoutsider.com/downloads/GwxControlPanelSetup.exe

 

4. tot slot raad ik je sterk aan als je drivers mist om ook eens te onderzoeken met IOBIT DRIVER BOOSTER LATEST VERSION FREE DOWNLOAD

 

HIERMEE KOM JE AL EEN HEEL EIND.

DEZE VIND EEN HELE BOEL DRIVERS DIE STANDAARD DOOR WINDOWS NIET HERKEND WORDEN. de MUST_HAVE _APPLICATION

 

ik zal hem hier ook even linken: eveneens zoals voorgaande link even selecteren vanaf 'https tot en new': ik geef je deze link die automatisch het programma gaat opslaan op je computer niet getreurd dit is een veilige site en ook het meest betrouwbare programma dat ik overal gebruik als er iets mis is met pc problemen:

 

https://www.iobit.com/downloadcenter.php?product=nl-driver-booster-free-new

 

Hopelijk heb ik je hierbij al flink geholpen.

 

Met vriendelijke groeten

Wim Pauwels

aangepast door Passer
Titel maar gewijzigd want die was dezelfde als het ander topic van Kain - en da's verwarrend
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, Erwin De Groot zei:

Bedankt,maar hij is nu windows aan het voorbereiden en er staat duidelijk bij: je mag de computer niet uitschaken.Wat nu?

laat hem zeker doen al is het kot in de nacht hij doet alles automatisch maar zet de pc in geen enkel omstandigheid af.

als hij intructies vraagt doe probeer je deze met ja te beantwoorden tenzij hij vraagt van format c te doen dat doe je beter niet.

mocht je vragen hebben I am here

 

update: ok dat is dus de ramp die microsoft veroorzaakt waar ik een hekel aan heb. maar je zal moeten wachten tot de update klaar is.

aangepast door wim pauwels
iets vergeten te zeggen
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wim pauwels zei:

laat hem zeker doen al is het kot in de nacht hij doet alles automatisch maar zet de pc in geen enkel omstandigheid af.

als hij intructies vraagt doe probeer je deze met ja te beantwoorden tenzij hij vraagt van format c te doen dat doe je beter niet.

mocht je vragen hebben I am here

Okidoki

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wim pauwels zei:

laat hem zeker doen al is het kot in de nacht hij doet alles automatisch maar zet de pc in geen enkel omstandigheid af.

als hij intructies vraagt doe probeer je deze met ja te beantwoorden tenzij hij vraagt van format c te doen dat doe je beter niet.

mocht je vragen hebben I am here

 

update: ok dat is dus de ramp die microsoft veroorzaakt waar ik een hekel aan heb. maar je zal moeten wachten tot de update klaar is.

Ik zal uw raad opvolgen en zet hem zekers niet af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Erwin De Groot zei:

Ik zal uw raad opvolgen en zet hem zekers niet af.

dat is zeer goed:

steek de lader zeker in als het een laptop betreft om crashes te voorkomen, bij een pc maakt het niet uit die zit al in de stroom....

 

dat is cruciaal want anders gaan er dingen stuk tijdens batterijstroomverlies of dergelijke zaken van stroom onderbrekingen, dan duurt het namelijk dubbel zo lang.

success en laat me zeker weten wanneer die update gedaan is namelijk wanneer hij terug in normale aanmeldmodus staat.

dan kunnen we verder met de echte recovery. als er intussentijd vragen zijn post me de schermen (fotos liefst duidelijke tekst) en ik help jou wel verder...

 

eventjes 'offtopic' melden aan u dat ik:

ik ben een ervaren pc gebruiker en installateur. heb zelf al pc's zelf gebouwd ook maar weet er heel veel van dus je kan op me rekenen zeker als het om terugdraaien van het besturingsysteem w10 gaat. meer oude programmas draaiden niet op w10 maar wel op w7. dus daarom sprak ik ook van terug te draaien naar windows 7 het stabielste syteem want ik heb nog gewerkt ermee in een organisatie waar ze soms vlak voor het inklokken van duiven soms uuuuren moesten uitstellen of op voorhand afkomen om verder te kunnen werken en meestal was ik dan degene die de techniek in orde bracht want de helpers wisten er ook niet veel van en het moet kunnen vooruit gaan en niet achteruit: maar daar staat microsoft wel namelijk garant voor: achteruitgang van het systeem betreffende oude drivers en vooruitgang om meer hackers toe te laten en  meer miserie voor de courante gebruikers van windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit momenteel terug op mijn laptop,waar hij wonderbaarlijk de update heeft uitgevoerd.Er is een herstart geweest(deed de laptop zelf) en de laptop is na de update gewoon opgestart.Ik zou durven zeggen goed zo,De update heeft toch zo'n 40 minuten geduurd wat nog relatief kort is voor windows 10.Verleden week heb ik nog een back-up uitgevoerd op een USB-stick.Is dit nu in orde Wim?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.