Ga naar inhoud

pc upgraden of verkopen?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn pc al sinds 2013 en hoewel die het nog prima doet, ben ik toe aan iets anders.

Een paar dingen wil ik anders hebben, maar vroeg me af wat voordeliger en slimmer is, upgraden of verkopen en opnieuw beginnen?

 

De dingen die ik anders wil zijn vrij simpel:

Een andere case, kleiner, simpeler, cleaner, minder "gamer". Ik heb nu een ms-tech stingray en zat te denken aan een corsair carbide series 270r?

Betere, vooral stillere, fans.

Wat meer ssd opslag voor mijn besturingssysteem. Op een of andere manier zit de 120gb heel snel vol.

 

Als er wat andere dingen zijn die ik zou moeten upgraden hoor ik dat natuurlijk ook graag.

 

Speccy link:

http://speccy.piriform.com/results/ZZSFnXQilX5GAJWeyhJEJe8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is die pc zeker nog een upgrade waard. Daarbij denk ik dan vooral aan je schijven (SSD en HDD).

Ofwel heb je een pak overbodige data op je pc staan die mag (moet?) opgeruimd worden ofwel ga je die Hitashi (1TB) en DW (500GB) moeten vervangen door een schijf van bv 4 TB.

Die twee SSD's zou ik vervangen door één SSD van minimum 256 GB. Sluit die aan op een SATA III poort (witte poort) en zeker niet op een SATA II poort zoals dat nu het geval is met je Kinston SSD. Ook die nieuwe HDD kun je aan een (witte) SATA III poort koppelen. Dat gaat een pak snelheidswinst opleveren.

 

Een case kiezen is ook een kwestie van smaak en daar beslis je best zelf over. Persoonlijk hou ik niet zo van die "flipperkasten" die vaak over gedimentioneerd zijn, ook op vlak van koeling met de overlast van zoemende fans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tip! Dat van die sata poorten wist ik niet.

Ik ga dan de harde schijven vervangen voor een grotere ssd en een 4tb hdd.

Wat voor ssd van min 256gb raad je aan? Waar moet ik op letten als ik er eentje uitzoek?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat uit naar een Samsung of Crucial SSD

Let zeker op de schrijf- en leessnelheid.

 

Een relatief kleine SSD (250 /256 /500 GB) volstaat voor je Windows en programma's. Vlak na de installatie van je Windows 10 moet je dan de locatie van je persoonlijke mappen naar een map op je gewone hdd (4 TB?) verplaatsen en dan pas je data vanaf je back-up medium importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Koennie zei:

Nog even een vraagje. Is overclocken een optie?

Het is hetzelfde als met je auto constant vol gas te geven. Heb je er nood aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het heeft even geduurd om alles bij elkaar te krijgen, maar voor nu is dit de setup. Nieuwe case, fans, koeler en ssd(sata III aangesloten) en om het compleet te maken ook nieuwe muis en toetsenbord.

 

Na het upgraden van alles heb ik toch weer een beetje de smaak te pakken, dus vroeg me eigenlijk af wat ik nog meer kon doen. Meer upgraden kan eigenlijk niet omdat mijn systeem te oud is dus dan wordt het al gauw een nieuw moederbord, cpu, ram en gpu. 
misschien wat leuke suggesties voor een mATX mb, cpu, ram, gpu? 

486772EA-5A3E-4625-86A5-75A32E5D9746.jpeg

0F6338AA-7D2D-455D-B5BA-E3CD092B0F91.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.