Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Koennie

pc upgraden of verkopen?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn pc al sinds 2013 en hoewel die het nog prima doet, ben ik toe aan iets anders.

Een paar dingen wil ik anders hebben, maar vroeg me af wat voordeliger en slimmer is, upgraden of verkopen en opnieuw beginnen?

De dingen die ik anders wil zijn vrij simpel:

Een andere case, kleiner, simpeler, cleaner, minder "gamer". Ik heb nu een ms-tech stingray en zat te denken aan een corsair carbide series 270r?

Betere, vooral stillere, fans.

Wat meer ssd opslag voor mijn besturingssysteem. Op een of andere manier zit de 120gb heel snel vol.

Als er wat andere dingen zijn die ik zou moeten upgraden hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Speccy link:

http://speccy.piriform.com/results/ZZSFnXQilX5GAJWeyhJEJe8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    1

Ik game nog wel, een paar keer per week spellen zoals arma 3, war thunder, van alles eigenlijk. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat mijn pc die spellen nog best goed handelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dan is die pc zeker nog een upgrade waard. Daarbij denk ik dan vooral aan je schijven (SSD en HDD).

Ofwel heb je een pak overbodige data op je pc staan die mag (moet?) opgeruimd worden ofwel ga je die Hitashi (1TB) en DW (500GB) moeten vervangen door een schijf van bv 4 TB.

Die twee SSD's zou ik vervangen door één SSD van minimum 256 GB. Sluit die aan op een SATA III poort (witte poort) en zeker niet op een SATA II poort zoals dat nu het geval is met je Kinston SSD. Ook die nieuwe HDD kun je aan een (witte) SATA III poort koppelen. Dat gaat een pak snelheidswinst opleveren.

Een case kiezen is ook een kwestie van smaak en daar beslis je best zelf over. Persoonlijk hou ik niet zo van die "flipperkasten" die vaak over gedimentioneerd zijn, ook op vlak van koeling met de overlast van zoemende fans.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

Dankjewel voor de tip! Dat van die sata poorten wist ik niet.

Ik ga dan de harde schijven vervangen voor een grotere ssd en een 4tb hdd.

Wat voor ssd van min 256gb raad je aan? Waar moet ik op letten als ik er eentje uitzoek?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat uit naar een Samsung of Crucial SSD

Let zeker op de schrijf- en leessnelheid.

Een relatief kleine SSD (250 /256 /500 GB) volstaat voor je Windows en programma's. Vlak na de installatie van je Windows 10 moet je dan de locatie van je persoonlijke mappen naar een map op je gewone hdd (4 TB?) verplaatsen en dan pas je data vanaf je back-up medium importeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    1

Nog even een vraagje. Is overclocken een optie? Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, dus vroeg me af of ik er merkbaar resultaat uit krijg en of het veilig blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    6 uren geleden, Koennie zei:

Nog even een vraagje. Is overclocken een optie?

Het is hetzelfde als met je auto constant vol gas te geven. Heb je er nood aan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.575
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      shirkesk
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Axeman
        Hallo iedereen,

Aangezien ik de laatste games niet meer om de hoogste instellingen kan spelen, ben ik op zoek naar een manier op mijn computer wat te upgraden.

Persoonlijk weet ik echter te weinig over hardware upgrades om deze zelf te doen of zelf op te zoeken, dus mijn vraag aan jullie is ; welke onderdelen zou ik best vervangen of welke extra componenten zou ik best erbij voegen ? mijn budget is ongeveer 400 euro en zou graag hebben dat mijn pc weer de nieuwste / toekomstige nieuwe games op de hoogste instellingen zonder problemen kan spelen.

Alvast bedankt 

Besturingssysteem 
        Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
        Processor 
        Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 41 °C
        Ivy Bridge 22nm Technologie
        RAM
        8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
        Moederbord 
        ASRock Z77 Extreme4-M (CPUSocket) 34 °C
        Grafisch
        S27D390 (1920x1080@60Hz)
        Intel HD Graphics 4000 (ASRock)
        1024MBATI AMD Radeon HD 6700 Series (ATI AIB) 50 °C
        Opslag
        931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 ATA Device (SATA) 30 °C
        Optische schijven 
        ATAPI iHAS124 D ATA Device
        Geluid
        High Definition Audio-apparaat
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...