Ga naar inhoud

herstelpunten


arkitsa

Aanbevolen berichten

hoi weet iemand waar je de bewaartijd kan instellen van de herstelpunten onder windows 10 ?

Procedure bij vroegere versies was :
-Start - uitvoeren- regedit
-Naar de volgende sleutel gaan en openen

HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\MICROSOFT\WindowsNT\CurrentVersion\Systee mRestore

-Dubbelklik op RPLifeinterval
-Kies voor decimaal
Je ziet nu hoelang herstelpunten worden bewaard. Het standaardgetal is 7776000 (seconden = 90 dagen )
(30 dagen is 2592000 seconden)
-Voer de gewenste tijd in en sluit de editor af via Bestand Afsluiten
De bewaartijd hangt natuurlijk ook af van de gereserveerde ruimte voor de herstelpunten

WAT IS HET PROBLEEM NU : ik kan nergens RPLifeinterval vinden.
Waar kan ik nu de gewenste tijd instellen. Herstelpunten verdwijnen nu na 1 maand en wil dit op een langere tijd instellen.

Hopelijk een oplossing en iedereen bedankt voor mogelijke oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder Windows XP kon je inderdaad via het register de bewaartijd van systeemherstelpunten wijzigen. In Windows 10 is syteemherstel bij een nieuwe installatie zelfs uitgeschakeld. We leven in een tijd dat SSD schijven de gewone hdd meer en meer vervangt. Het voortduren maken en verwijderen (afhankelijk van het ingestelde schijfvolume) komt de levensduur van een SSD niet ten goed.

Windows 10 biedt alternatieven die efficiënter zijn en aangepast aan de huidige noden.

Zie Instellingen > Systeem en beveiliging > Systeemherstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor de reactie droske. Ik had het daar ook al gezien de verschillende mogelijkheden. Indien ik het herstelpunt langer ter beschikking wil hebben denk ik dat het eenvoudigste zal zijn om binnen de maand er zelf terug een aan te maken dat dan ook weer voor een goede maand present is.

Dit topic kan afgesloten worden 😉

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude herstelpunten terugzetten vind ik niet zo een goed idee. Je zet een herstelpunt terug als er een probleem komt opzetten dat je niet opgelost krijgt. Daar wacht men geen weken mee hé.

Een systeemback-up (of meerdere) van een goed  werkend systeem op een extern medium opslaan en daar bewaren voor in geval van... dat is het betere alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.