Ga naar inhoud

op Ext HDD en Vista op laptop


berndvp

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb van een ICT kameraad een werkende CD gekregen waarmee het mogelijk is om XP te installeren op een Externe HDD,

het werkt echt want ik heb dit ook aan de praat gekregen.

Nu mijn kameraad heeft een laptop met Vista op, daar staan al zijn software op (CS3, ....)

maar omdat vista de games zo vertraagt op de laptop hebben we al in het verleden XP er opgedraaid.

Maar omdat de laptop van mijn ouders is hebben we er terug Vista moeten opzetten.

Nu dat even achterwegen laten, ik heb een Tuturial op het internet gevonden waar uitgelegd wordt hoe het mogelijk is om een DUALboot tussen XP & Vista tot zijn stand te krijgen.

Nu alles wat ze vertellen in de Tuturial is perfect na gedaan zoals het er beschreven staat.

Maar als ik de laptop herstart en wil XP opstarten dan geeft hij de foutmelden dat /NTCD of zo iets in de aard er van niet gevonden kan worden.

Kan dit zijn omdat de XP op een externe schijf staat of heb ik ergens een fout gemaakt met het aanpassen van de BOOTLOADER?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Mvg,

Bernd Van Praet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.