Ga naar inhoud

opmaak overnemen in dropdown


trien0802

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

zit all een tijdje mij hoofd te breken over iets maar kom er niet uit

Ik zou graag hebben dat op het eerste tablad als ik een item kies uit een dropdownlijst dat die dezelfde opmaak heeft (als in achtergrond kleur) van de gegevens uit tabblad gegevens?

 

de gegevenslijst krijgt een bepaalde kleur ahv waarde in het veld ernaast.

 

Ik dacht van de opmaak in mijn eerste tablad zo te maken dat als de cel dezeflfde tekst bevat en als het een bepaalde waard is in de kolom ernaast dan moet het een kleur krijgen?  (dus bijna identiek als de opmaak van tabel gegevens maar dan met de juiste verwijzingen

 

ook heb ik nu van de eerste datumcel de dag van vandaag gemaakt  dus het lukt dat deze altijd de dag zelf is, maar mijn werkblad schuift niet mee op. Dus de datums in aangeduid zijn onder geblokkeerde rij schuiven elke dag een beetje op.  (zo heeft een planning niet veel nu he ;-)

 

Ik heb nooit excel gevolgd dus ik ken niets  van VBA of macro's.  Alles wat je hier ziet en wat ik ken is zelfstudie

jaarplanning - test.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.