Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

trien0802

opmaak overnemen in dropdown

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

zit all een tijdje mij hoofd te breken over iets maar kom er niet uit

Ik zou graag hebben dat op het eerste tablad als ik een item kies uit een dropdownlijst dat die dezelfde opmaak heeft (als in achtergrond kleur) van de gegevens uit tabblad gegevens?

de gegevenslijst krijgt een bepaalde kleur ahv waarde in het veld ernaast.

Ik dacht van de opmaak in mijn eerste tablad zo te maken dat als de cel dezeflfde tekst bevat en als het een bepaalde waard is in de kolom ernaast dan moet het een kleur krijgen?  (dus bijna identiek als de opmaak van tabel gegevens maar dan met de juiste verwijzingen

ook heb ik nu van de eerste datumcel de dag van vandaag gemaakt  dus het lukt dat deze altijd de dag zelf is, maar mijn werkblad schuift niet mee op. Dus de datums in aangeduid zijn onder geblokkeerde rij schuiven elke dag een beetje op.  (zo heeft een planning niet veel nu he ;-)

Ik heb nooit excel gevolgd dus ik ken niets  van VBA of macro's.  Alles wat je hier ziet en wat ik ken is zelfstudie

jaarplanning - test.xlsx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo trien0802,

Welkom op PChelpforum🙂

Zie het voorbeeld.

Je planning zal nu naar de huidige datum springen als je je bestand opent.

Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("Jaarrooster")
    Application.Goto .Cells(4, Application.Match(CLng(Date), .Rows(4), 0)), True
End With
End Sub

De code kan je vinden in de ThisWorbook module in de VBA editor.

Voor je kleuren heb ik een paar tekens toegevoegd die normaal niet voorkomen in je kolom Werfnaam.

En dan een paar regeltjes voorwaardelijke opmaak in je blad jaarrooster.

Hopelijk lost dit je probleem op.

trien 0802.xlsm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...