Ga naar inhoud

facebook virus


Gast kks

Aanbevolen berichten

facebookvirus heeft ervoor gezorgd dat de pc niet meer opstart. ik krijg enkel zwart scherm met intel erop. ik kan ook niet in de bios geraken dus. wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dan aan een virus ligt, dat lijkt mij toch echt heel raar.

Dan moet het virus zich al in je BIOS gaan nestelen, en ik ken er maar een paar die dat doen.

Een CMOS clear zou misschien wel helpen, dit kan door een jumper op je moederbord te verplaatsen, of de stroom van je pc halen, en dan het batterijtje van je moederbord er uit halen voor een minuut.

Dan teruginsteken, en je pc opnieuw opzetten, en hopen dat het werkt, als dat niet zo is volg dan de stappen hieronder beschreven:

Heb je een andere hardeschijf ter beschikking?

Zonee, zou ik Ubuntu live, op een cd branden, en dan eens testen.

Dus koppel de huidige hardeschijf(ven) even los, en zet er een andere in.

Wil die dan wel booten? Of toch naar het BIOS gaan?

Als die dan wel door het bios raakt, moet je even op die andere hd Xp ofzo installeren, en kijken of alles goed werkt.

Als je geen cd hebt, moet je opstarten vanaf de Live cd van linux, en als dat ook werkt, dan zit er iets mis op je hardeschijf (dat wisten we al)

Maar na het afkoppelen van de mogelijk besmette hardeschijven, nog niks doet lijkt het mij eerder een hardware deffect dan een virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor de reactie!

dit lijkt me niet zo simpel voor een computerleek, maar ik vraag of iemand me kan helpen met een jumper...

er was een worm(link via facebook), ik dacht dat ik die had knn verwijderen met een online virusprog want mijn avg en norton vond hem nooit...

het ging goed, maar opeens zag ik dat de d-schijf 95 procent vol was (terwijl die praktisch niet gebruikt wordt, enkel voor back-up) maar ging dat de volgende keer wel nagaan dan... helaas is er geen volgende keer meer gekomen, want nu doet de pc het dus niet meer :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik niet dat het aan een virus lag.

Het bios resetten is niet zo moeilijk, ik leg het stap voor stap even uit:

Je sluit je pc helemaal af en haal alles kabels eraf.

Daarna doe je de kast open, dit is meestal door vijsjes aan de achterkant.

Als je kast eenmaal open is, raak dan voor 10 sec je radiator aan, om je te ontladen van statische elektriciteit zodat we geen verdere schade kunnen aan richten.

Dan zoek je de batterij van het bioscmosjp.jpg

Onder de rode cirkel is de batterij, die zit meestal aan de onderkant van het moederbord (ik zeg meeestal)

Je haalt die eruit door met een schroevendraaier dat bovenste clipje los te doen, dan valt de batterij er bijna uit.

Je wacht een minuutje, daarna steek je die batterij er terug in.

Met de kant waar het + teken opstaat naar boven!

Dan doe je de kast terugdicht, sluit je alles aan en herstart de pc.

Gaat dit lukken? want anders weet ik helaas geen andere oplossing :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.