Ga naar inhoud

Laptop opnieuw naar fabrieksinstellingen


djiemmie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

We hebben recent een nieuwe desktop gekocht. Onze oudere laptop willen we occasioneel nog gebruiken, maar ik wil deze graag resetten naar de fabrieksinstellingen, om hem zo misschien opnieuw iets sneller te laten presteren.

 

Worden bij een reset alle bestanden en alle er door ons in de loop der jaren opgezette software van verwijderd? Dat is namelijk de bedoeling. Als er vlottere manieren zijn om dit te doen zonder reset, alle tips zijn welkom :-) 

Toen we de laptop kochten, draaide hij op Windows 8. Ik wil de upgrade naar Windows 10 die er nu op staat wel behouden. Is dat mogelijk bij een reset?

En hoe doe ik dat precies, zo'n reset?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, djiemmie zei:

En hoe doe ik dat precies, zo'n reset?

 

In uw geval:

 

Sluit de laptop op het stroomnet aan en zorg er voor dat de stroom niet onderbroken wordt.

Ga via Start naar Instellingen - Bijwerken en beveiliging - Systeemherstel (in de linker kolom)

Onder "Deze pc opnieuw instellen" klik je op de knop Aan de slag.

Tijdens dit proces kun je er voor kiezen om de data en instellingen al dan niet te behouden. Hier kies je dan om deze NIET te behouden.

Schrik niet als je tussentijds eens een zwart scherm krijgt en laat de pc gewoon zijn ding doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.