Ga naar inhoud

Automatisch invullen van gegevens in ander werkblad

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

Ik zou graag volgende situatie willen creëren in mijn Excel-files maar loop wat vast.

In File1 noteer ik een aantal administratieve gegevens van medewerkers (naam, voornaam, functie,...). In File2 komen aanvragen terecht ivm materialen die de medewerkers nodig hebben, maar niet elke medewerker heeft materialen nodig.
In File duiden de medewerkers aan of ze al dan niet materialen nodig hebben (Yes of No). 

Graag had ik bekomen dat als in File1 bij medewerker A Yes ingevuld wordt bij het materiaal-veld er automatisch een deel gegevens worden ingevuld in File2 (bijvoorbeel naam en voornaam).

Ik dacht eerst aan een combinatie van IF en VLOOKUP maar dat lukt me momenteel niet.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Panda,

Welkom op PCHelpforum🙂

Ik moet JeanPaul28 gelijk geven, zonder voorbeeld heb ik ook geen idee.

Ik heb verschillende voorbeelden bestanden kant en klaar waar werknemers materialen binnenbrengen en ontvangen., dat is het probleem niet.

Maar In file1 noteer ik ...., in file 2 komen aanvragen......

Bedoel je met file een bestand of een tabblad want in al die jaren als helper heb ik zoveel gezien wat betreft verkeerd gebruik van uitdrukkingen., formules wisselen met code, macro's wisselen met formules, ik kan nog een tijdje doorgaan.

Maar ik help je graag verder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...