Ga naar inhoud

Printeruitvoer opslaan als in Excel oplossen


Walter Joosse

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met iets waarvoor ik al een aantal oplossingen op internet heb zien langskomen, maar helaas boden deze niet de echt werkende oplossing. Wanneer er in Excel een bestand geprint moet worden, de juiste printer is aangesloten en onder 'bestand' wordt gedrukt op de knop 'afdrukken', keer je automatisch terug naar het werkblad, wordt er niets geprint, maar krijg je wel de melding "Printeruitvoer opslaan als" met als type bestand 'Printerbestanden (*.PRN)'. Je kan dit niet aanpassen en je kan daardoor niets uitprinten.

Eerder (zichtbaar op internet) voorgestelde oplossingen als "probeer het via ctrl+P" en "zoek bij instellingen-apparaten-printers en scanners-beheren-printereigenschappen-poorten en selecteer daar de juiste poort naar de betreffende printer" hebben geen effect. 

Er zijn wel recent problemen geweest met verkeerde cartridges, die van een huismerk waren, maar persé van HP moesten zijn. Inmiddels zitten weer de juiste soort cartridges in de printer en een testprint op de printer zelf werkt ook goed. Ik heb ook de wachtrij van de printer, die door een hele rij mislukte prints toen de huismerk-cartridges er nog inzaten, ontstaan was, verwijderd, maar nu krijgen we dus de melding "Printeruitvoer opslaan als" met als type bestand 'Printerbestanden (*.PRN)'. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.