Ga naar inhoud

[OPGELOST] Packerd Bell PC nieuw leven inblazen


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een oude pc van Packerd Bell gevonden bij mijn ouders thuis op zolder hij ziet er me nog goed uit en heeft een mooie buitenkant (het is een desktop,) er zitten mooie LED-lampjes op, enz... Maar ik vind dat hij niet goed meer draait (sommige games bv.) en nu wil ik eens vragen wat ik er zo allemaal aan kan laten veranderen om hem beter te laten draaien. De computer winkel is niet zo direct bij de deur dus en de laptop die ik nu gebruik is aan zijn einde toe. Dus als iemand eens wilt zeggen wat hij er allemaal zou aan laten veranderen om hem dus beter te laten draaien. Ik game nog graag en ik zou liever geen volledige nieuwe kopen.

Systeem informatie: Packerd Bell computer:

-Windows XP home edition

-AMD Sempron processor 3000+ 1.60 GHz

-RAM 1.25GB Extensie van het Fysiek adres

-GeForce 6150 LE

Mvg, Michael :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van een paar dingen af....

Ik vrees dat er niet veel potentieel in zit.

De grafische kaart is dat een PCIe of een AGP kaart?

Met een PCIe ga je makkelijk kunnen upgrade naar een betere...

Met AGP ben je vrij gelimiteerd...

Ook is het nog maar de vraag of je voeding het gaat trekken.

En je processor is ook niet van de snelste...

Weet je welk socket dat het is?

Als het socket AM2 zou zijn, kan je ook weer makeklijk upgrade anders word het moeilijker.

Om echt eerlijk te zijn zou ik doorsparen voor een volledig nieuw systeem...

Wil je hedendaagse games gaan draaien, op een redelijke kwaliteit, moet je een nieuwe grafische kaart hebben, en een nieuwe processor.

Een beetje meer RAM maar dat kost niet echt veel.

De kans dat je moederbord niet echt upgrade-vriendelijk is, is groot...

En je voeding die denk ik rond de 350W zal zijn, gaat geen nieuwe dingen trekken.

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat je beter ineens een heel nieuw systeem koopt.

Daar ga je veel meer plezier van hebben....

Laat maar even weten wat je juist van plan bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De case kan je toch houden?

Zolang die maar ATX -formaat ondersteund...

DVD-branders en hardeschijven kan je ook houden...

Niet alles moet nieuw, maar moederbord + cpu + ram + grafische kaart + voeding.

En dat is zowat alles, anders wil ik wel even voor jou een upgrade setje zoeken...

Dan meot ik een budget hebben, en anders maak je maar een keer een nieuw topic aan, als je iets meer weet;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Zolang de kast atx formaat is , is er geen probleem en kan je hem gewoon mee nemen naar de volgende computer de onderdelen die je nu bezit zijn redelijk oud dat upgraden is zonde van je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Darkness;69541']Zolang de kast atx formaat is ' date=' is er geen probleem en kan je hem gewoon mee nemen naar de volgende computer de onderdelen die je nu bezit zijn redelijk oud dat upgraden is zonde van je geld.[/quote']

De packerd bell heeft dit moederbord: Auckland (Asus M2N-NVM) moederbord. Kunnen jullie daarmee iets en ik zou deze videokaart willen kopen Gigabyte Geforce NX8400GS 512Mb PCI Express DDR2 wat vinden jullie daarvan.

Mvg, Michaelos1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van een paar dingen af....

Ik vrees dat er niet veel potentieel in zit.

De grafische kaart is dat een PCIe of een AGP kaart?

Met een PCIe ga je makkelijk kunnen upgrade naar een betere...

Met AGP ben je vrij gelimiteerd...

Ook is het nog maar de vraag of je voeding het gaat trekken.

En je processor is ook niet van de snelste...

Weet je welk socket dat het is?

Als het socket AM2 zou zijn, kan je ook weer makeklijk upgrade anders word het moeilijker.

Om echt eerlijk te zijn zou ik doorsparen voor een volledig nieuw systeem...

Wil je hedendaagse games gaan draaien, op een redelijke kwaliteit, moet je een nieuwe grafische kaart hebben, en een nieuwe processor.

Een beetje meer RAM maar dat kost niet echt veel.

De kans dat je moederbord niet echt upgrade-vriendelijk is, is groot...

En je voeding die denk ik rond de 350W zal zijn, gaat geen nieuwe dingen trekken.

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat je beter ineens een heel nieuw systeem koopt.

Daar ga je veel meer plezier van hebben....

Laat maar even weten wat je juist van plan bent.

Ik wil een nieuwe videokaart steken en mijn op mijn voeding staat 220-230V, 2A, 50Hz ik heb ondertussen wan tik heb 4 DDR2 sloten waarvan er nog 2 opene wrane opgevuld tot het limiet van 4GB en die loopt nu vrij snel en het moederbord is atx-formaat (Ik heb al de papieren terug gevonden) dit is wat ik wil doen: De packerd bell heeft dit moederbord: Auckland (Asus M2N-NVM) moederbord. Kunnen jullie daarmee iets en ik zou deze videokaart willen kopen Gigabyte Geforce NX8400GS 512Mb PCI Express DDR2 wat vinden jullie daarvan. Kun je zo snel mogelijk iets laten weten aub want ik zou dinsdag een nieuwe videokaart willen gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat wel gaan normaal.

Jou moederbord ondersteund PCIe, en je kaart is een PCIe, dat komt al goed.

Weet je wat voor voeding je hebt?

(Of heb je dat al gezegt, maar ik kan het niet terugvinden)

Maar een 8400GS heeft neit veel nodig, ik denk zelfs geen aparte stroomaansluiting nodig heeft.

Dat komt goed...

Hoeveel betaal je voor de kaart?

En wat ben je van plan om ermee te doen?

EEn 8400Gs is niet echt sterk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat wel gaan normaal.

Jou moederbord ondersteund PCIe, en je kaart is een PCIe, dat komt al goed.

Weet je wat voor voeding je hebt?

(Of heb je dat al gezegt, maar ik kan het niet terugvinden)

Maar een 8400GS heeft neit veel nodig, ik denk zelfs geen aparte stroomaansluiting nodig heeft.

Dat komt goed...

Hoeveel betaal je voor de kaart?

En wat ben je van plan om ermee te doen?

EEn 8400Gs is niet echt sterk...

Nou ik heb een vriend die deze kaart ook heeft op een vista laptop van HP end ie kan er aardig veel games op spelen. Ik zou vooral game szoals Counter-Strike:Source en alles wat er rond hangt willen spelen en Company Of Heroes de eerste wat die loopt verschrikkelijk op een GeForce 6150LE (ze lachten me uit omdat ik met die videokaart wilde proberen COH te spelen op een forum van COH zelf). Ik wil niet van die supermoderne games spelen zo die iets ouderen van toen ik jonger was zoals weeral bv css.

Ik betaal 39€ (bij een vriend) die in een pc-winkeltje werkt ervoor en dat vodn ik goed dus.

Is die 8400 bter dan die 6150LE?

Dit staat op mijn voeding:220-240V,2A,50Hz kun je daar iest mee?

Mvg, Michaelos1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.