Ga naar inhoud

foto's in excel invoegen en tevens die bestandsnaam in andere cel weergeven / webshop productenlijst


Joey Verhoeven

Aanbevolen berichten

Ik ga het proberen uit te leggen.
Voor onze webshop hebben we een excel waar we productgegevens kunnen ingeven die we dan kunnen uploaden naar de shop.
Elk product in de shop heeft 2 foto's die wij fotograferen en bewerken . Die krijgen van Windows hun unieke naam .
Die naam moeten wij kopiëren naar het desbetreffende veld in excel, zodat die benamingen gelinkt worden aan de juiste foto's  die we in het webshop fotomapje hebben gesleept. 
Dus in excel zijn 2 vakjes waarin wij de bestandsnaam moeten intypen.

Soms maken we de fout dat we veel producten aanmaken , veel benamingen kopiëren en soms gewoon het noorden kwijt zijn.
Is er een manier dat we de foto naar excel slepen , dat de foto daar ook bij dat product zichtbaar word ( ter controle om het makkelijk te maken) én ook die bestandsnaam kopieert naar het veldje waar we nu steeds de bestandsnaam moeten invullen?

Thx !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Joey,

 

Als je foto's bewerkt (verkleind waarschijnlijk) dan wordt er een naam voorgesteld door het (welk?) programma voor fotobewerking, niet door Windows.

 

In Excel moet je deze foto ('s) handmatig invoegen.

Wat je juist moet doen hangt af van wat je wilt met dit Excel-bestand. Je kan in je bestand een link plaatsen naar een foto in een foto-map.

Je kan een kleine foto "Invoegen" en naast de link (naar de grotere) foto in de fotomap plaatsen.

Als je al eens start met hier een voorbeeldbestandje aan te hangen, en eventueel een link naar je webpagina, dan kunnen we mogelijk beter helpen.

 

Ik vind toch niet dat Excel toepassen voor een web-winkel erg gemakkelijk noch verstandig gaat zijn.

 

Eigenlijk zou ik moeten aanraden om contact te zoeken met een webapplicatie-ontwikkelaar. Dat kost iets, maar dan heb je ook een werkende en goed ogende winkel.

 

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.