Ga naar inhoud

De naam van een serie bestanden wijzigen


Sarah

Aanbevolen berichten

De naam van een serie bestanden wijzigen

  1. Open Mijn documenten. Als de serie bestanden die u een andere naam wilt geven zich niet in Mijn documenten of een van de submappen bevindt, kunt u de zoekfunctie gebruiken. Klik op Start en vervolgens op Zoeken om het zoekvenster te openen.
  2. Selecteer de bestanden die u een andere naam wilt geven.
  3. Klik op Naam wijzigen in het menu Bestand.
  4. Typ de nieuwe naam en druk vervolgens op ENTER. Alle bestanden in de serie krijgen in oplopende volgorde een naam op basis van de door u getypte naam. Als u bijvoorbeeld Verjaardag typt, krijgen de overige bestanden in de serie de naam Verjaardag (1), Verjaardag (2), enzovoort.

Opmerkingen

  • U opent het onderdeel Mijn documenten door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Mijn documenten.
  • Als u een aaneengesloten groep bestanden of mappen wilt selecteren, klikt u op het eerste item en daarna, terwijl u SHIFT ingedrukt houdt, op het laatste item. Als u een niet aaneengesloten groep bestanden of mappen wilt selecteren, houdt u CTRL ingedrukt terwijl u op elk item klikt.
  • Als u het beginnummer voor de serie wilt opgeven, typt u dit nummer tussen haakjes achter de nieuwe bestandsnaam. De bestanden in de serie krijgen een nummer vanaf het door u getypte nummer. Als u bijvoorbeeld Verjaardag (10) typt, krijgen de overige bestanden de naam Verjaardag (11), Verjaardag (12), enzovoort.

attachment.php?attachmentid=1173&stc=1&d=1223816023

post-2-1417703772,7839_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.