Ga naar inhoud

Link naar map instellen

Franssiee
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik ben bezig om een template te maken, nu heb ik een vorm opgemaakt en wil daar een afbeelding in laten zetten.

Dit kan gebeuren dan door Rechtermuisknop --> Opvulling --> Afbeelding --> Kiezen uit bestand

Wanneer ik "kiezen uit bestand" selecteer opent hij automatisch mijn persoonlijke map. Kun je dit pad wijzigen naar een specifieke map? 

Wanneer ik dit pad (bestandlocaties --> afbeeldingen) verander in opties is het alleen mogelijk om via het menu een afbeelding direct uit de map te halen, maar niet via de rechtermuisknop actie.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een andere mogelijkheid hoe je dit eenvoudig kan doen? (ooit gehoord dat je bij het openen van een sjabloon een afbeelding moest kiezen en dan in het bestand kwam??)

Alvast bedankt!

MVG,

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd beter een voorbeeldbestandje te posten (met wat fictieve gegevens) maar waaruit we kunnen afleiden wat je wenst te bereiken.

Lost volgende macro je probleem op?

Sub dotch()
naam = [M4]
 With ActiveSheet.Shapes("Rechthoek 1").Fill
    .Visible = msoTrue
    .UserPicture "D:\test" & "\" & naam
    .TextureTile = msoFalse
End With
End Sub

Uitleg:

In cel M4 zet je de naam van je foto, vb pchelpfoto.jpg (je kan daar een keuzelijst maken met de verschillende foto's dat je wilt gebruiken), cel M4  kan je ook aanpassen

Rechthoek 1 pas je aan aan de echte naam van je vorm.

D:\test pas je aan naar het gewenste pad.

In bovenstaande geval zou de foto met de naam in cel M4 die zich bevindt in de map test op de D schijf worden geladen in de vorm met de naam Rechthoek 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Nieuwe aanmaken...