Ga naar inhoud

Screenrecording


Wimbo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een laptop met Vista Home Premium. Omdat ik al lang problemen heb met WMP maak ik gebruik van alternatieve media-players ( o.a. VLC ).

Wat ik regelmatig doe, is screenrecordings maken. Ook hiervoor gebruik ik diverse software, maar meestal is dat Camtasia Studio.

Tot voor kort had ik nooit problemen, maar nu is het geluid van de opnames - die ik steeds opsla als AVI - stil en vervormd. Het heeft niets te maken

met de instellingen van Camtasia, want mijn andere software heeft het ook. Als ik rechtsklik op een AVI, en ik wil een standaard programma selecteren

om het bestand mee te openen, gebeurt er helemaal niets als ik bvb VLC.EXE selecteer. Standaard gaan mijn AVI's nu open met HP QuickPlay, maar ik

kan het afspeelvolume niet verhogen. De recordings die ik niet meer in orde krijg zijn bij deze het grootste probleem.

Iemand een oplossing?

Wimbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Misschien een stomme vraag maar ik ga ze toch stellen :-)

Wat met het geluid van andere filmpjes? Dus filmpjes die je op internet afspeelt of filmpjes die je al hebt staan op je pc voor de problemen opdoken? heb je daar ook problemen mee met het geluid of niet?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpjes op het internet - bvb Youtube - geven geen enkel probleem. Ik heb nog enkele mpg's van +/- 1.5 jaar oud gevonden. Ook die kan ik enkel toewijzen aan de programma's die in de lijst verschijnen ( WMP, Windows Photo Gallery, HP QuickPlay ), en niet aan een andere mediaplayer die ik op mijn computer via "Browse" ga zoeken.

Maar, zoals eerder vermeld, het grootste probleem is dat ik mijn screenrecordings niet meer ok krijg. De rest is randinformatie omdat ik vermoed dat 1 en ander met elkaar te maken heeft.

Wimbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor ;-) soms raken we gewoon topics uit het oog.

Sorry voor de late reactie dan ook ;-)

Kan je proberen om Camtasia opnieuw te installeren en om VLC opnieuw te installeren?

Als dit niet lukt zou ik eens proberen om een andere Codec te gebruiken.

K-lite is een heel goede codec met alles in een.

Werkt het dan beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Geen probleem.

De oplossing die je voorstelt heb ik al geprobeerd. Als ik het K-lite Codec Pac probeer te installeren geeft hij volgende foutmelding:

Error creating registry key:

HKEY_CLASSES_ROOT\.3g2

RegCreateKeyEx failed; code 5.

Access is denied.

Click Retry to try again, Ignore to proceed anyway (recommended), or Abort to cancel installation.

Als ik op "Ignore" klik, krijg ik een volgende, & dat gaat zo maar door ( ik heb het einde niet afgewacht, maar ik vermoed voor allemaal ).

Installatie uitgevoerd als administrator.

GrtZ______Wimbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan blijkbaar geen enkel programma meer toewijzen. Ik had een pdf gemaakt die een wit icoon meekreeg (Windows vond geen standaard programma om te openen dus). Wou hem toewijzen aan Foxit Reader, maar dat lukte dus ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.