Ga naar inhoud

Het programma wijzigen waarmee een bestand wordt geopend


Sarah

Aanbevolen berichten

Het programma wijzigen waarmee een bestand wordt geopend

  1. Open Mijn documenten. Als het gewenste bestand zich niet in de map Mijn documenten of een van de submappen ervan bevindt, kunt de locatie ervan achterhalen met Zoeken. Klik op Start en vervolgens op Zoeken om het zoekvenster te openen.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u met een ander programma wilt openen en klik vervolgens op Eigenschappen.
  3. Klik op Wijzigen op het tabblad Algemeen.
  4. Klik op de naam van het programma waarmee u het bestand wilt openen.

Opmerkingen

  • U opent het onderdeel Mijn documenten door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Mijn documenten.
  • Deze wijziging geldt voor alle bestanden met dezelfde extensie als het geselecteerde bestand. Als u bijvoorbeeld het programma wijzigt waarmee een jpg-bestand wordt geopend, worden alle jpg-bestanden met dit nieuwe programma geopend.
  • U kunt het programma waarmee een bestand wordt geopend ook wijzigen door met de rechtermuisknop te klikken op het bestand, Openen met te kiezen en de naam van het programma te selecteren. Als het gewenste programma niet wordt weergegeven, klikt u op Bladeren.

attachment.php?attachmentid=1132&stc=1&d=1223799321

post-2-1417703768,8974_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.