Ga naar inhoud

Kopiëer en plak je errormeldingen


robke

Aanbevolen berichten

Kopiëer en plak je errormeldingen zonder hiervoor een screenshot te moeten nemen.

Windows voorziet de functie om je foutmeldingen die je 'af en toe' krijgt te kopiëren en te plakken zonder hiervoor een screenshot te moeten nemen.

Dit kan handig zijn om bv hier op PCH te posten of om in google meteen achter de error te zoeken zonder deze volledig te moeten overtypen.

Volg even mee met onderstaande stappen om zelf te zien hoe het in zijn werk gaat.

(ik werk hier op Windows Vista maar het is sowieso mogelijk om dit te doen vanaf Windows 2000. Waarschijnlijk ook in vroegere versie's maar dit kan ik niet bevestigen.)

Eerst en vooral moeten we een error oproepen :-)

- Open even je webbrowser en typ in je adresbalk bv => q: of w: of r: (drive die je niet hebt staan)

- Druk op enter

- Hier is de error

261e0689d48c475a8595d6e90cdcc9bb.jpg

- Druk nu op Ctrl + C

- Open je tekstverwerkingsprogramma zoals notepad, textpad, word,...

- Druk nu op Ctrl + V

- Je error verschijnt als tekst :

02773c1bebdd6d2e5d72ce53b30c2d83.jpg

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Eh,

Moet je volgens mij niet eerst selecteren door CTRL-A?

Selecteren is CTRL-C

En voor systeeem meldingen werkt alt-PrtSc en CTRL-V in een word document want in notepad worden geen grafische plaatjes te zichtbaar

Je error verschijnt als tekst :
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vista en ook in XP is de Ctrl+A (Alles selecteren) niet nodig. Probeer maar :-)

Graag geef ik ook nog even mee dat met deze tip, de foutmelding als Tekst wordt gekopieerd. (foutmelding kopieren met CTRL+C)

Die kan je plakken (ctrl+v) in word of hier op het forum;

voorbeeld:

---------------------------

Microsoft Internet Explorer

---------------------------

Kan file:///u:/ niet vinden. Controleer het pad of het Internet-adres.

---------------------------

OK

---------------------------

[Window Title]

Adresbalk

[Content]

Kan u: niet vinden. Controleer de spelling en probeer het opnieuw.

[OK]

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.