Ga naar inhoud

bat


frigooke

Aanbevolen berichten

Hey,

Op het werk gebruik ik een bestand met de extensie .bat, door hierop te drukken wordt er een nieuwe map gemaakt met hierin een pak standaardmappen en/of documenten (voor elk nieuw project dus). Nu zou ik graag weten hoe je zoiets creërt? Het lijkt mij niet zo moeilijk (kan beetje overweg met VB en VBA)

groezen,

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Batch files zijn dos-commandos.

Op het internet kan je wel enkele voorbeelden/tutorials vinden om ermee te beginnen.

Eventueel klik je eens met je rechtermuisknop op de batch-file op je werk en klik je op edit. Open dit bestand in notepad en je zal de code zien staan.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi frigootje,

In de Windows verkenner, rechtsklikken en dan kiezen voor Bewerken. Dat opent je bat-file met notepad en dan kan je alle commando's zien.

Zelf een bat-file maken? In de Windows verkenner, rechts klikken en kiezen voor NIEUW Tekstdocument. Dit nieuwe document geef je een gepaste naam met als extentie bat en klaar is kees. Vervolgens vorige tip en je kan de commando's gewoon schrijven.

Denk er aan, het zijn allemaal DOS commando's. VB en VBA is Visual Basic (for Aplications) maar dat zijn geen DOS commando's.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.