Ga naar inhoud

Kassabon en voorraadbeheer


Bart 159

Aanbevolen berichten

 

Ik heb een probleem waar ik niet onmiddellijk een oplossing voor vind, namelijk het volgende:
Ik heb een kassasysteem gemaakt in Excel en dit werkt uitstekend. Nu wil ik mijn voorraad koppelen aan dit kassasysteem. Als ik bijvb. een product verkoop, dat dit ook wordt aangepast in de voorraad.
Ik heb met volgende formule een resultaat bekomen:
=SOM.ALS(Kassabon!$A$12:$A$21;B5;Kassabon!$E$12:$E$21)
maar als ik dan mijn kassabon vernieuw (wordt met een macro opdracht vernieuwd), wordt ook mijn voorraad terug op oorspronkelijke staat geplaatst.
Ik heb dit geprobeerd met “vert zoeken”, dan krijg ik enkel de barcode te zien.
Het veld ‘Vrije voorraad’ moet dan blijven en bij een volgende verkoop van het product worden aangepast.
Hopelijk is er iemand die mij de gouden tip kan geven om dit probleem op te lossen.

In bijlage het voorbeeld bestand

 

 

Kassabon korte versie voorraad.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
7 uren geleden, dotchiejack zei:

En toen werd het stil.:(

 

Bedankt voor het voorbeeld. Ik heb intussen alles eens goed bekeken, met dit voorbeeld zal ik verder aan de slag gaan. Nogmaals bedankt en sorry voor de late reactie. 

 

MVG

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 24/5/2022 om 19:59, Bart 159 zei:

 

Bedankt voor het voorbeeld. Ik heb intussen alles eens goed bekeken, met dit voorbeeld zal ik verder aan de slag gaan. Nogmaals bedankt en sorry voor de late reactie. 

 

MVG

Bart

 

Op 10/5/2022 om 10:13, dotchiejack zei:

Volgens uw vraag heb ik er dit van gemaakt.

(zie bijlage)

 

Instructies

 

Invulformulier Voorraad

Nieuw artikel
Vul de gegevens in van het nieuw artikel
Artikelnummer    Omschrijving    Min. Voorraad    Voorraad    Aankoopprijs     Verkoopprijs
De volgende velden    Waarde a.k.p. Waarde v.k.p. worden automatisch berekend.
Eenmaal alle gegevens ingevuld, druk op de knop Nieuw, de gegevens worden opgeslagen in het tabblad Voorraad

Artikel aanpassen
Vb, je hebt een nieuwe voorraad binnengekregen of je wenst de prijzen aan te passen.
Zelfde werkwijze, pas volgende gegevens aan:
Artikelnummer    Omschrijving    Min. Voorraad    Voorraad    Aankoopprijs     Verkoopprijs
De volgende velden    Waarde a.k.p. Waarde v.k.p. worden automatisch berekend.
Eenmaal alle gegevens aangepast, druk op de knop Aanpassen, de gegevens worden aangepast in het tabblad Voorraad bij het betreffende artikel.

 

Invulformulier Kassaverkoop

Kies een artikel en vul het aantal in.
De grijze velde worden automatisch ingevuld en /of berekend.
Druk op de knop Artikel ingeven.
Kies het volgend artikel en herhaal de procedure.
Ben je klaar met je kasticket druk op de knop Kasticket afwerken, printen en opslaan (PDF)
Het kasticket wordt afgewerkt,afgedrukt en opgeslagen in de map kastickets(PDF) en terug leeggemaakt voor een volgend ticket.
De verkoop wordt opgeslagen in het tabblad Kassaverkoop en de voorraad wordt automatisch aangepast in het tabblad Voorraad.

De kastickets worden automatisch genummerd via het tabblad Autonummering,daar hoef je verder niets mee te doen, alleen leegmaken bij de start van een nieuw jaar.
Nu zijn we bijna halfweg het jaar, je zal al een x-aantal kastickets hebben.
Vul in cel B2 het nummer van je laatste kasbon in (vb 200) dan zal bij het aanmaken van het volgend kassaticket de nummering starten met 201.

In bijlage een zip bestand. In de map Kassaverkoop Bart bevindt zich het excel bestand en de map kastickets(PDF) waar je tickets worden opgeslagen.

Kassaverkoop Bart.zip 63 kB · 11 downloads

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wat aan de slag geweest met het voorbeeld bestand. Graag wil ik zelf wat aanpassingen gaan doen, maar als ik iets verander aan het formaat van de kassabon dan loopt er van alles fout. Btw aanpassingen of andere btw vormen er bij stoppen lukt dus ook niet. Graag wat extra informatie van samenstelling van het document.

MVG

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.