Ga naar inhoud

exceldocument met hyperlink


tijgerke

Aanbevolen berichten

Ik gebruik het programma allmymovies, van hieruit kan ik een exceldocument aanmaken met de filmtitels en de URL link. Dit maak hij prima aan maar de links werken niet. In elke cel staat voor de tekst een ' verborgen en als ik dat 'je verwijder dan werkt de link wel.

zo werkt hij

Alone in the Dark (2005) - MovieMeter.nl

maar zo niet

'http://www.moviemeter.nl/film/52631

dat haakje verwijderen is een heel werkje omdat het een voor een moet gebeuren,bij ca900films.

Iemand de oplossing hiervoor??

alvast bedankt

Tijgerke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Wat je kunt doen is het volgende:

Maak een nieuwe kolom na de bestaande en zet daar =HYPERLINK(A1) in. (A1) is de cel waar je naar verwijst, kan dus ook iets anders zijn.

Sleep deze naar beneden en je hebt weer een volledige hyperlink gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

In excell 2007 heb je het tabje home (ik weet niet de juiste benaming in het nederlands, het is het eerste tabje.) Als je dan helemaal naar rechts gaat heb je Find en select staan (zoek en selecteer veronderstel ik)

Klik daarop en dan kan je Replace aanklikken.

Dan krijg je dit :

2b6009d8ee88962e2ff0e49e25e98219.jpg

Bij find plaats je '

en bij replace with plaats je niets.

Druk nu op Replace all en normaal gezien zijn al je 'jes weg.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kunt doen is het volgende:

Maak een nieuwe kolom na de bestaande en zet daar =HYPERLINK(A1) in. (A1) is de cel waar je naar verwijst, kan dus ook iets anders zijn.

Sleep deze naar beneden en je hebt weer een volledige hyperlink gemaakt.

dit is gelukt, bedankt

1vraagje de cel waarnaar je verwijst moet je wel laten staan dus, heb deze dan maar verborgen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.