Ga naar inhoud

Pc upgraden...


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op het moment een AMD Athlon XP 2400+ (zo'n 6-7 jaar oud) met dus nog een single-core processor (2.00 Ghz).

Andere info:

- 1.25gb RAM (wil toch iets meer)

- NVidia GeForce 7600 GS

- Gamesurround Fortissimo 4 Audio Controller WDM

Alles werkt nog uitstekend, ik kan zelfs grote spellen makkelijk draaien (World of Warcraft bijvoorbeeld), maar die single-core processor wordt toch iets te oud (kan bijvoorbeeld geen Adobe After Effects draaien zonder een dual-core :() en wil dus een dual-core processor kopen.

Mij is verteld dat als je een andere processor koopt, je ook een nieuw moederbord nodig hebt (klinkt logisch) en dan ook veel andere dingen moet vervangen (welke? koeling of zo?) en je dus zo beter een nieuwe pc kunt kopen.

Ik wil zoveel mogelijk van mijn oude apparatuur behouden (grafische kaart, geluidskaart, de 1gb ram stick, etc etc etc), om op die manier ook de kosten laag te houden.

Is het mogelijk om er een nieuwe processor en moederbord in te stoppen, zonder dat de andere apparatuur slecht gaat lopen?

Wat moet ik nog meer erbij kopen? Koeling zeker?

Suggesties voor de processor en/of moederbord en/of andere benodigheden zijn welkom. :)

Mijn budget is zo'n 200-250 euro, misschien 300, als het veel hoger ligt moet ik langer sparen en daar ben ik slecht in. :P

Bedankt,

MBE

Oh en ik wil alleen aan videobewerking doen en misschien een spelletje af en toe (maar geen grote zoals WoW).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 300 euro kan je een hele nieuwe pc kopen, weliswaar geen krachtige maar wel beter dan je huidge.

Ervan uitgaande dat je je kast nog kan gebruiken, kan je wel wat besparen.

Je moederbord is te oud om nog te gebruiken vrees is, dat is geen AM2 meer.

Je ram zal ook nog maar DDR1 zijn, en dat is vreselijk duur.

Weet je wat voor voeding je hebt?

Dat kan je zien als je je pc open vijst, en dan staat dat vanboven aan de voeding.

Even een fototje ofzo van nemen, dan kunnen we daar al wat uit afleiden.

Wat is af en toe een game?

Want WoW is echt alles behalve een zware game ;-)

Dat draait op elke pc bijna goed, dus dat is geen wonder dat je pc dat draait.

Af en toe een game versta ik CoD en CSS af en toe gamen?

Ben ik hierin juist?

Dan zou je voor dit kunnen gaan, als je voeding die er nu inzit het niet meer trekt.

En voor 2GB geheugen (ik raad 4GB aan, maar het goedkope geheugen dat ik heb vind ik niet meer)

Hiermee ga je wel leuk kunnen gamen af en toe zeker WoW gaat lekker soepel gaan!

Maar ook zwaardere zoals Call of Duty, etc...

Wat niet echt goed gaat op die budgetbak van 300 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer zeker welk RAM ik heb, volgens mij DDR2 want ik heb een tijdje terug 1gb gekocht en dat was dacht ik 15 euro, niet zo duur dus.

Op de voeding staat:

BESTEC model: ATX-250-217 REV-C

Inout: 100-127V-6A, 200-240V-3A 50/60Hz

Output: +12V = / 14A -12V = / 0.8A

250V Max +5V = / 25A +5VSB = / 2A peak 2.5A

+3.3V = / 18A

+5V & + 3.3V 165W Max +5V & + 12V 218W Max

Met af en toe een spel bedoel ik spellen als Hitman, GTA, etc. Ik zet altijd maar 1 spel op mijn computer. Ik speel ze eigenlijk alleen om me effe af te reageren op de mensen in het spel. :P

Oh en waar is de grafische adapater voor in dat winkelwagentje?

Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou best ineens een nieuwe voeding kopen, het merk BESTEC boezemt mij niet veel goeds in.

De grafische kaart (adapter) is de HD4670.

Dat is best een leuke kaart voor zijn prijs.

Als je nog wat meer geld (90 ipv 66 euro) voor de grafische kaart kan je een HD4770 kopen.

Dat is echt een heel leuke kaart voor zijn geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.