Ga naar inhoud

Probleem met mijn database om resultaten van een loopcriterium te verwerken.


Frank N

Aanbevolen berichten

Ik maak al jaren gebruik van een database die iemand ooit maakte om de aankomsten (resultaten ) van een loopcriterium (voor scholen) te verwerken.

Het gaat altijd om 5 loopwedstrijden en waar dan uiteindelijk een eindrangschikking opgemaakt wordt van de lopers die drie van de vijf crossen liepen.

Maar dit jaar werden twee crossen afgelast en nu wil ik de rangschikking maken van diegene die twee van de drie crossen liepen.

En daar gaat het mis in mijn database. Ik begrijp niet waarom.

Alle resultaten zijn verwerkt in de database en bevinden zich in de tabel 'resultaten'.

In het startscherm kan je dan in het tabblad 'Eindklassement' het eindresultaat automatisch laten berekenen dmv de knop 'Eindrangschikking berekenen'.

Dit gebeurt via een ingewikkelde code in visual basic waar ik niets van snap.

Na het berekenen worden in de tabel 'Punten' punten toegekend aan de lopers. Maar die punten kloppen niet volgens hun resultaten die ze gelopen hebben in de verschillende crossen.

Sommige lopers komen zelfs niet voor in die tabel terwijl ze toch twee wedstrijden liepen. (het is via hun rugnummer dat ze in die tabel staan, dat rugnummer is terug te vinden in de tabel 'Deelnemers')

Ik vermoed dat het ergens te maken heeft met het feit dat ze nu maar twee crossen moeten gelopen hebben ipv drie.

 

Ik weet het is een hele uitleg, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb woensdag de apotheose en ik vrees dat ik dan geen eindklassement kan bezorgen aan de scholen....

Ik heb de tabel gecomprimeerd en als bijlage hierbij gevoegd.

 

Frank Nuyttens

 

 

LC Zuid 261023.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.