Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart


Aanbevolen berichten

Hallo beste leden, ik ben hier nieuw en ik zal dus beginnen met een vraag. Eerst en vooral, bedankt om mijn bericht te lezen en het beantwoorden daarvan.

dus:

Ik had een jaar geleden een Acer Aspire m1600 gekocht met daarin een geforce 8400gs als grafische kaart. Deze is (volgens mij) kapot. Aan gezien ik na het inpluggen van mijn nieuwe al een verbetering van van grafix heb op sommige websites zag dan dat ik met mijn "kapotte" werkte...IK heb vandaag een nieuwe gekocht. Een "sweex" Nvidia GeForce 9800gt pci express. Als ik deze inplug zegt windows nieuwe hardware aanwezig. Ik wil dus de software via de meegeleverde cd-rom installeren. Die start, maar stopt uiteindelijk met de melding dat er geen stuurprogramma aanwezig is die compatibel is met de hardware. Hier zit ik dus...

De oudere en nieuwste drivers voor deze kaart geven dezelfde melding.

Alvast dank bij voorbaat,

met vriendelijke groeten, Kenneth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude werkt niet meer zo goed. ik had er problemen mee en toen ik mijn pc open deed schrok ik mij dood...zo vuil vanbinnen. Ik heb hem dan eens goed uitgeblazen en ontdaan van dat vieze stof. Ik dacht, wie weet is het door al dat vuil of zo. Ik heb toen mijn videokaart er uitgehaald, ik wou dat ik er een foto van had gemaakt, maar die zat letterlijk bedolven onder stof...Probleem was dus nog niet verholpen. Iemand raadde me aan om een nieuwe grafische kaart te kopen, aangezien er echt zoveel vuil in zat en nadat ik de symptomen vertelde. Ik was zowieso van plan om er in de toekomst een "betere" aan te schaffen. Hij werd ook zeer snel warm, koeling die niet meer normaal draaide, of opgelopen schade door slecht onderhoud...???Gisteren was ik er dan ook van overtuigd dat het wel de grafische kaart was die stuk was. Waarom? Omdat ik met mijn vorige, zelf geen kleine videobestanden kon afspelen, zoals bijvoorbeeld: Previews van I-watch. Die speelde plots aan x2 of x4 snelheid klank normaal, en dan ik hakken en stukken...echt f*cked-up beeld. Toen ik gisteren die nieuwe erin stak stelde ik vast dat precies beter was, ondank ik geen drivers heb staan van die grafische kaart. ja ik heb de drivers van de vorige er af gehaald, nieuwe gezocht op nvidia ook geprobeerd. Software van de cd-rom werkt ook niet...ivm de voeding. Ik von geen aansluiting op de grafische kaart voor extra voeding, ondanks ik er wel een kabeltje heb bij gekregen. Met wat galuk is het deze namiddag op gelost er komt iemand...fingers crossed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oftopic:ik heb of beter had dezelfde grafische kaart die jij nu hebt (nvidia 9800gt) zitten, hij heeft het na 3 maanden begeven (maar hij wordt hersteld, hopelijk gratis) productiefoutje waarschijnlijk. Het was een kaart van twintech, niet van sweex.

Wat ik wou zeggen is dat deze kaart een minimum voeding van 500watt nodig heeft (wordt toch aangeraden) en als je er nu al één stekker tekort hebt dan zou je best voor een nieuwe voeding kijken. ik had eerst een 400 watt zitten en die begaf het al na twee weken met deze kaart. Ik weet niet ofdat er een link is tussen de twee maar was toch net iets te toevallig na de installatie van de nieuwe grafische kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.